آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکس


آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکس

افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در مناطق مختلف پایتخت طی چند روز گذشته سلامت بسیاری از افراد در گروه‌های حساس جامعه را در معرض خطر قرار داد.

آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکسبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، افزایش غلظت آلاینده‌های هوا در بسیاری از نقاط شهر تهران، بسیاری از گروه‌های حساس جامعه نظیر کودکان، سالمندان و زنان باردار را در معرض خطر قرار داد، بر همین اساس روز گذشته استانداری تهران کلیه مدارس ابتدایی تهران را برای امروز تعطیل کرد.

طبق قانون هرگاه که میانگین شاخص آلودگی هوا به بالای ۱۵۰ برسد، باید تمهیدات لازم برای گروه‌های حساس جامعه در نظر گرفته شود.

اما وقتی با دقت بیشتری به نتایج ایستگاه‌های سنجش نظاره می‌کنیم، مشخص می‌شود، شاخص آلودگی هوا در برخی از مناطق بسیار بالاتر از ۱۵۰ است و همین امر آن‌ها را در گروه آلوده‌ترین مناطق تهران قرار داده است.

در حال حاضر منطقه ۲۰ با ۱۶۹ واحد بیشترین شاخص آلودگی هوا را دارد و مناطق ۲۱، ۱۰ و ۱۵ با شاخص آلودگی ۱۵۷، ۱۵۳ و ۱۵۱ در رتبه‌های بعدی هستند.

آلوده‌ترین نقاط تهران کجاست؟+ عکس

گفتنی است نقاط مشخص شده بر روی نقشه نشان دهنده محل استقرار دستگاه‌های سنجش آلودگی است، به این معنا که مثلا منطقه ۱۶ که همجوار منطقه ۲۰ است و فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هواست، تفاوت چندانی با آن ندارد.

بیشتر بخوانید: ضرر ۳۰۰ دلاری هر تهرانی از آلودگی هوا

متأسفانه مناطق ۱۲ و ۱۶ که به دلیل وجود ترمینال جنوب، ایستگاه راه آهن و بازار تهران از آلودگی بالایی برخوردارند و فاقد ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ پس یه امشب بزن زیر همه غما و ترست