در فرمت جدید سوپرکاپ اسپانیا؛ درآمد باشگاه‌های حاضر نسبت به قبل، حداقل 3 برابر می‌شود


در فرمت جدید سوپرکاپ اسپانیا؛ درآمد باشگاه‌های حاضر نسبت به قبل، حداقل 3 برابر می‌شود

سوپرکاپ جدید اسپانیا یعنی چند برابر شدن درآمد طرف‌های قرارداد.

طرفداری - فرمت جدید سوپرکاپ اسپانیا به لحاظ مالی اتفاقی فوق العاده است.

با انتخاب لوییس روبیالس به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا، یکی از تغییرات مهم در فوتبال کشور، تغییر فرمت برگزاری سوپرکاپ اسپانیا بود. دیداری که به رسم همیشگی، هر ساله پیش از شروع رسمی فصل جدید در دو بازی رفت و برگشت بین قهرمان لالیگا و قهرمان کوپا دل ری برگزار می‌شد. با این حال روبیالس خیلی زود وعده‌اش را عملی کرد و سوپرکاپ اسپانیا را به کلی متحول کرد. این تورنمنت حالا به جای دو تیم با حضور چهار تیم - قهرمان و نایب قهرمان دو تورنمنت داخلی - و در ابتدای سال میلادی جدید و در کشوری خارجی برگزار می‌شود.

به گزارش مارکا، میزبان سوپرکاپ 2020 اسپانیا، عربستان خواهد بود. فدراسیون فوتبال اسپانیا هنوز به طور رسمی نام میزبان این دوره را معرفی نکرده اما سعودی‌ها با پیشنهادی هنگفت، گوی سبقت را ربودند. این تغییر در سوپرکاپ حداقل به لحاظ مالی برای همه طرف‌ها پرسود بوده است. در فرمت قبل، در بهترین حالت آن هم اگر سوپرکاپ، ال کلاسیکو می‌بود، به هر باشگاه در مجموع 3 میلیون یورو می‌رسید.

در فرمت جدید، صرف شرکت در سوپرکاپ، 8.9 میلیون یورو درآمد به همراه دارد. یعنی دو تیمی که در مرحله نیمه نهایی شکست می‌خورند، قریب به 9 میلیون یورو به جیب می‌زنند. دو تیم صعودکننده به فینال هر یک 12 میلیون یورو کسب می‌کنند. فدراسیون فوتبال اسپانیا هم بابت برگزاری این تورنمنت در عربستان سعودی، چند میلیون یورو دریافت می‌کند. صحبت از رقم 50 میلیون یورو است. این بازی‌ها در جده برگزار خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند