نیاز تهران به 2000 دستگاه اتوبوس جدید


نیاز تهران به 2000 دستگاه اتوبوس جدید

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به طول عمر بیش از 10 ساله 7000 اتوبوس در شهر تهران گفت: تهران نیازمند 2000 دستگاه اتوبوس جدید است.

اتاق خبر 24:

محسن هاشمی در حاشیه جلسه امروز شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص افزایش آلودگی هوا در روزهای پاییزی گفت: مهم‌ترین راه حل مشکل آلودگی هوا توسعه حمل و نقل عمومی است لذا در این تعریف تاکسی حمل و نقل عمومی پرظرفیت محسوب نمی‌شود در حالی که مترو و اتوبوس به عنوان حمل و نقل عمومی پرظرفیت محسوب می‌شود.

وی افزود: در روزهایی که پدیده وارونگی هوا رخ می‌دهد باید مردم را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کنیم. حمل و نقل عمومی کارا و مجهز که مورد استقبال شهروندان قرار گیرد.

هاشمی تأکید کرد: ما زیرساخت‌های مناسبی در حوزه حمل و نقل عمومی داریم. متروی تهران می‌تواند پنج میلیون سفر در روز جابه‌جایی داشته باشد اما در حال حاضر از یک سوم ظرفیت خود بهره می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این مدت دولت هم کمک‌هایی در حوزه تأمین واگن برای توسعه حمل و نقل عمومی پیش‌بینی کرده است، افزود: بروکراسی موجود در دولت و تحریم‌ها اجازه تحقق این کمک‌ها را نداده است. به طور مثال هنوز قرارداد ۶۳۰ واگن عملیاتی نشده است.


حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


منشا اصلی بی‌ثباتی در منطقه مشخص شد