شرکت ولو روی راه اندازی پلتفرم ابری کار می‌کند!


رسانه کلیک – پس از ورود شرکت نامدار گوگل به صنعت بازی های ویدیویی، به نظر می رسد که شرکت ولو نیز به دنبال راه اندازی اولین پلتفرم ابری است. با وجود اینکه دو شرکت مایکروسافت و سونی رسما از عرضه کنسول های نسل بعدی خود به نام های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن […] نوشته شرکت ولو روی راه اندازی پلتفرم ابری کار می‌کند! اولین بار در رسانه کلیک. پدیدار...

رسانه کلیک – پس از ورود شرکت نامدار گوگل به صنعت بازی های ویدیویی، به نظر می رسد که شرکت ولو نیز به دنبال راه اندازی اولین پلتفرم ابری است.

با وجود اینکه دو شرکت مایکروسافت و سونی رسما از عرضه کنسول های نسل بعدی خود به نام های ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 خبر داده اند، اما ظاهرا طی سال های آینده تغییر و تحول های عظیمی در صنعت بازی ها رخ خواهد داد که ممکن است برای تجربه آثار ویدیویی دیگر شاهد دستگاهی به مانند کنسول های خانگی امروزی نباشیم. به بیان ساده تر، شرکت گوگل به عنوان یکی از غول های تکنولوژی در روز 28 آبان ماه امسال (19 نوامبر) اولین پلتفرم استریم محور یا همان ابری خود را راه اندازی می کند که به لطف آن، برای اجرای بازی ها دیگر نیازی به یک پی سی قدرتمند و یا کنسول خانگی ندارید و صرفا با اتصال به سرورهای گوگل، به کمک یک موبایل، تلویزیون و حتی رایانه های شخصی ضعیف نیز می توانند از تجربه عناوین ویدیویی لذت ببرید.

این تکنولوژی جدید که به پلتفرم ابری معروف است، فقط و فقط منحصر به شرکت گوگل نیست و مایکروسافت و سونی نیز روی توسعه چنین پلتفرمی فعالیت می کنند. در کنار این ها، به نظر می رسد که این بار نوبت به ولو، مالک شبکه پرمخاطب استیم، رسیده و این شرکت سرشنای نیز به دنبال راه اندازی اولین پلتفرم ابری خود است.

به طور دقیق تر، چندی پیش وب سایت Githube به بررسی کدهای جدید استفاده شده در شبکه استیم پرداخته که در لابه‌لای این کدها، به طور کرات با عبارت «پلتفرم ابری استیم» روبه‌رو شده است. در پی انتشار این گزارش، گمانه زنی های متعددی در خصوص راه اندازی سرویس ابری شرکت ولو در سراسر فضای مجازی به گوش می رسد که بر اساس آن ها، گویا این شرکت نامدار بازی سازی در خلوت خود روی ساخت یک سرویس و یا یک پلتفرم بر پایه تکنولوژی ابری فعالیت می کند که به احتمال قوی، به زودی شاهد رونمایی از آن خواهیم بود.

شرکت ولو روی راه اندازی پلتفرم ابری کار می‌کند!

شرکت ولو روی راه اندازی پلتفرم ابری کار می‌کند!

البته، باید در نظر داشت که این اطلاعات صرفا از طریق کدهای موجود در پلتفرم استیم استخراج شده و شرکت ولو هنوز هیچ حرفی از پلتفرم ابری خود به میان نزده است. بر این اساس، اگرچه استفاده از عبارت «ابری» در کدهای استیم موضوع عجیبی به نظر می رسد، اما هنوز نمی توان با قاطعیت در خصوص راه اندازی پلتفرم ابری شبکه استیم صحبت کرد. باید منتظر ماند و دید که علت استفاده از این عبارت های مرموز در کدهای شبکه استیم چیست و ولو چه برنامه های برای آینده خود در نظر گرفته است.

در انتها، بد نیست بدانید که کنسول ایکس باکس اسکارلت و پلی استیشن 5 در تعطیلات سال 2020 میلادی روانه بازار خواهد شد. از طرفی، سرویس استریم محور گوگل نیز کمتر از چند هفته آینده راه اندازی می شود. با این حال، هنوز جزئیاتی از زمان عرضه سرویس xCloud، پلتفرم ابری ردموندی ها، نیست و مایکروسافت تا به امروز روی آزمایش جنبه های مختلف آن مشغول به کار است. با توجه به این موارد، انتظار می رود که در صورت صحت ادعاهای فوق، شرکت ولو نیز نهایتا تا دو سال آینده اقدام به راه اندازی پلتفرم ابری استیم کند.

Source: GamingBolt

روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


آمریکا به دیوان بین‌المللی کیفری: سراغ اسرائیل بروید سراغتان می‌آییم