از تدارک قرآنی رسانه ملی برای 9 ربیع تا رونق اخبار وقف


از تدارک قرآنی رسانه ملی برای 9 ربیع تا رونق اخبار وقف

برگزاری جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با 4 دستور، انتصاب مسئول جدید دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در تهران و تقدیر از خبرنگاران حوزه وقف از مهمترین اخبار قرآن و معارف در 12 آبان 98 است.

به گزارش خبرنگار گروه قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آنچه در ادامه می آید مروری است بر مهمترین اخبار حوزه قرآن و معارف در دوازدهمین روز از آبان ماه ۹۸:

برگزاری جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی با ۴ دستور

جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز (یکشنبه، ۱۲ آبان ماه) به منظور بررسی مواردی همچون وضعیت استقرار ساختار دبیرخانه کمیسیون توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم برگزار می‌شود.

صد و چهارمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حضور اعضای این مجعع به منظور بررسی چهار دستور برگزار می‌شود.

بر همین اساس در اولین دستور جلسه موضوع مطالبات و مشکلات موسسات مردمی و قرآنی کشور مورد بررسی قرار می‌گیرد و در دستور دوم نیز جزئیات شاخص‌های ملی توسعه فرهنگ قرآنی برای ارائه به جلسه آینده شورای توسعه فرهنگ قرآنی مورد بررسی قرار می گیرد.

سومین دستور صد و چهارمین جلسه مجمع مشورتی شورای توسعه فرهنگ قرآنی به موضوع وضعیت استقرار ساختار دبیرخانه کمیسیون‌ توسعه فعالیت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن کریم اختصاص دارد و در آخرین دستور جلسه نیز گزارش وضعیت سنجی رشته علوم قرآن و حدیث بر اساس سرفصل‌های جدید ارائه می شود.

قدردانی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی از زحمات پلیس در ایام اربعین

از تدارک قرآنی رسانه ملی برای 9 ربیع تا رونق اخبار وقف

حجت‌الاسلام والمسلمین «محمد قمی»، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در نامه ای خطاب به فرمانده نیروی انتظامی از زحمات ناجا در ایام اربعین حسینی تشکر و قدردانی کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در بخشی از این نامه با بیان اینکه به چشم خود زحمات خدومنه نیروی انتظامی را درک کردیم نوشته است: «این عزیزان حقیقتا هرساله وظیفه‌گزاری در مسیر خدمت به زوار اربعینی را بهتر از سال پیش انجام داده و در عمل و سلوک رفتاری خود، هم حفظ امنیت زوار و هم خدمت خالصانه به ایشان را برای اهالی سایر دستگاه‌ها به الگو تبدیل ساخته‌اند.»

حجت‌الاسلام و المسلمین قمی پیش از این، در روزهای منتهی به اربعین به دلیل تنظیم گزارشی برای رهبر معظم انقلاب در مرزهای چهارگانه غرب کشور حاضر شده بود، با برخی از خدمتگزاران نیروهای انتظامی در منطقه نیز دیدار و گفتگو کرد و حضوری از آنها و تقدیر و تشکر لازم را به عمل آورد.

انتصاب مسئول جدید دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی در تهران

پس از درگذشت حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرضا روحانی قوچانی»، مسئول دفتر سابق آیت الله العظمی سیستانی در تهران، حجت الاسلام جواد روحانی قوچانی، جایگزین وی شد.

حجت الاسلام جواد روحانی قوچانی، تحصیلکرده حوزه علمیه های نجف اشرف و قم، استاد حوزه علمیه تهران و فرزند ارشد حجت الاسلام والمسلمین عبدالرضا روحانی قوچانی است.

بنا بر این گزارش، آیت الله العظمی سیستانی، از مراجع تقلید جهان تشیع، به مناسبت ارتحال حجت الاسلام و المسلمین عبدالرضا روحانی قوچانی، نماینده خود در تهران، پیام تسلیتی صادر کرد.

متن پیام به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

انا لله و انا الیه راجعون

جناب مستطاب حجه الاسلام آقای حاج شیخ جواد روحانی قوچانی دامت تاییداته

السلام علیکم و رحمه الله و برکاته

خبر ارتحال والد معظم، جناب حجت الاسلام والمسلمین آقای حاج شیخ عبدالرضا روحانی قوچانی (طاب ثراه) موجب تالم و تاسف فراوان گردید. آن بزرگوار از خدمتگزاران مخلص دین و مذهب و یاران با وفای مرجعیت بودند و در عمر با برکت خویش خدمات شایانی به حوزه های علمیه و به عموم نیازمندان به خصوص در مناطق محروم کشور ارائه نمودند که همواره مورد تقدیر و تشکر است.

اینجانب فقدان آن مرحوم را به جنابعالی و آقایان اخوان و دیگر بستگان محترم تسلیت عرض نموده و از درگاه احدیّت جلّت آلاؤه برای ایشان علوم درجات و رحمت واسعه الهی و برای همه بازماندگان صبر جمیل و اجر جزیل مسئلت دارم. و لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم.»

یادآور می‌شود، دفتر آیت الله العظمی سیستانی در تهران در بلوار قیام واقع شده است.

روایت کودکانه آموزه‌های قرآن در «یک آیه، یک قصه»

برنامه «یک آیه، یک قصه» با محوریت یک آیه از قرآن کریم و خلق داستانی پند آموز سعی دارد نکات مهم آن آیه را در قالب نمایشی مختصر در لوح سفید ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار کند.


این برنامه امروز (یکشنبه، ۱۲ آبان ماه) با توجه به آیه ۳ سوره مبارکه نمل به موضوع نماز و زکات می پردازد.


این برنامه با حضور «مریم نشیبا»، راوی به یادماندنی قصه های کودک و نوجوان در رادیو به عنوان روایتگر و بازیگر قصه و نیز هلیا امیدی مفرد، نوجوانی که در نمایش های این برنامه در عالم کودکی با نکات اخلاقی و رفتاری عبرت آموز به واسطه آیات قرآن کریم آشنا می شود، روزهای شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۹:۳۰ به مدت ۱۰ دقیقه از رادیو قرآن پخش می شود.

خبرنگاران حوزه وقف تقدیر شدند

نشست صمیمی و تقدیر از فعالیت اصحاب رسانه در حوزه وقف همزمان با دهه وقف صبح امروز (یکشنبه، 12 آبان ماه) با حضور حجت الاسلام «سید مهدی خاموشی»، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در موزه ملی ایران برگزار شد.

در پایان این نشست از فعالان رسانه ای حوزه وقف توسط رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه و معاون فرهنگی و اجتماعی این سازمان تجلیل و قدردانی شد.

گفتنی است، خبرنگاران خبرگزاری های شبستان، ایرنا، فارس، واحد مرکزی خبر، ایکنا، ایسنا و باشگاه خبرنگاران از جمله رسانه های بودند که در این نشست صمیمی تقدیر شدند.

آغاز پخش سری جدید «تلاوت‌های درخواستی» از ۹ ربیع‌الاول

از تدارک قرآنی رسانه ملی برای 9 ربیع تا رونق اخبار وقف

تلاوت های درخواستی، برنامه ای تعاملی است که به پیشنهاد و درخواست مخاطبان خود اقدام به پخش تلاوت های ناب از قاریان بین المللی جهان اسلام می کند.

در سری جدید این برنامه قرار است در حوزه فضای مجازی به پنج زبان فارسی، عربی، ترکی، کردی و انگلیسی با مخاطبان خود تعامل داشته باشند.

همچنین گروه تولید این برنامه قصد دارد برای پوشش دادن جلسات و محافل قرآنی، خبرنگار افتخاری جذب کند که در همین راستا ثبت نام از علاقه مندان قرآنی برای همکاری با این برنامه در فضای مجازی به آدرس qtv_telavat شروع شده است.

گفتنی است، برنامه تلاوت های درخواستی به تهیه کنندگی «محمد حدادنسب» کاری از گروه تلاوت و نغمات دینی شبکه قرآن و معارف سیما است که روزهای زوج ساعت۲۰ روی آنتن این شبکه می رود.

پایان پیام/9

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قرآن و معارف

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری