کارخانه‌های کنسانتره و کاتد مس در مشگین‌شهر احداث می‌شود


کارخانه‌های کنسانتره و کاتد مس در مشگین‌شهر احداث می‌شود

اردبیل - ایرنا - فرماندار مشگین‌شهر گفت: بزودی عملیات احداث کارخانه‌های کنسانتره و کاتد مس با اعتبار اولیه هزار میلیارد ریال در این شهرستان آغاز می‌شود.

اکبر صمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از سه پهنه معدنی مهم استان اردبیل پهنه معدنی سبلان در شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و در سال‌های اخیر مطالعات اکتشافی در زون‌های معدنی دوست‌بیگلو و نیاز نتایج رضایت‌بخشی داشته است.

وی گفت: بر همین اساس و با توجه به مصوبه شورای عالی معادن استان شرکت ممرادکو از زیر مجموعه‌های شرکت میتکو وابسته به شرکت صنایع مس ایران بزودی عملیات احداث کارخانه کنسانتره مس با ظرفیت سه هزار و ۵۰۰ تن و کارخانه کاتد مس با ظرفیت ۸۰۰ تن در سال را آغاز می‌کند.

او اظهارداشت: محصولات این کارخانه‌ها قابلیت صادرات خواهد داشت و در فاز نخست برای ۲۵۰ نفر از جوانان منطقه ایجاد اشتغال خواهد کرد.

صمدی افزود: به همین منظور امروز در جلسه‌ای با حضور مسئولان استانی و شهرستانی اقدامات لازم در خصوص واگذاری زمین برای ایجاد شهرک صنعتی خصوصی و صدور سایر مجوزهای لازم انجام شد و قرار است در جریان سفر ریاست‌جمهوری به استان اردبیل عملیات احداث این کارخانه‌ها اجرایی اجرایی شود.

مشگین‌شهر در شمال غربی اردبیل قرار دارد.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جدیدترین تفاهمات مابین انجمن شرکت های پرداخت الکترونیک و انجمن علمی تجارت الکترونیک