10 میلیارد ریال اعتبار ملی به عملیات آبخیزداری در آشتیان اختصاص یافت


10 میلیارد ریال اعتبار ملی به عملیات آبخیزداری در آشتیان اختصاص یافت

اراک - ایرنا - رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان گفت: 10 میلیارد ریال از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی به اجرای عملیات آبخیزداری در این شهرستان اختصاص یافت.

«مهدیار جودکی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با اختصاص این اعتبارات قرارداد اجرای یک هزار و ۵۰۰ متر مکعب عملیات گابیون بندی در حوزه شهری شهرستان آشتیان با پیمانکار منعقد شده است.

وی ادامه داد: ۶ میلیارد اعتبار نیز سال گذشته برای اجرای عملیات آبخیزداری در حوزه شهرستان آشتیان جذب شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آشتیان خاطرنشان کرد: با جذب این اعتبارات ۸۰۰ متر مکعب عملیات آبخیزداری و ۱۵۰ هکتار عملیات کپه‌کاری و بیولوژیکی در این شهرستان اجرا شد.

جودکی گفت: اجرای این طرح ها یک هزار و ۶۰۰ متر مکعب رسوب‌گیری و کنترل فرسایش را در حوزه‌های آبخیز شهرستان آشتیان در پی داشت و پنج هزار متر مکعب به ظرفیت بندها و سدهای این شهرستان افزوده شده است.

وی اظهار داشت: حفظ و نگهداری رسوبات در حوزه‌هایآبخیز شهرستان آشتیان، کنترل سیلاب، تغذیه سفره‌های زیرزمینی و عنی‌سازی مراتع از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای طرح های آبخیزداری در حوزه‌های آبخیز استان مرکزی و این شهرستان است.

شهرستان آشتیان دارای ۶۴ هزار هکتار اراضی ملی است.

استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته

خطیبی: فولاد خوزستان برای بُرد به اراک آمده است