رمزگشایی از نقش رسانه‌های زرد در اعتراضات کربلا


رسانه‌های زرد با انتشار اخبار کذب، تصاویر و ویدئو‌های جعلی در صدد ضربه به کربلای مقدس هستند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از تلویزیون العراقیه؛ رسانه های زرد با انتشار اخبار کذب، تصاویر و ویدئوهای جعلی در صدد ضربه به کربلای مقدس و ایجاد رعب و وحشت در میان ساکنان این شهر هستند.
برخی از رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با انتشار اخبار کذب از کشته شدن عده‌ای از شهروندان عراقی در تظاهرات کربلا خبر دادند، اما اداره بهداشت کربلا با تکذیب کامل این خبر‌ها اعلام کرد: هدف از انتشار این اخبار، ایجاد رعب و وحشت در میان مردم است.
صباح الموسوی رئیس بهداشت کربلا گفت: درباره تصاویر و فیلم‌های منتشرشده دریوتیوب درباره اجساد موجود در اداره بهداشت کربلا باید بگوییم این تصاویر مربوط به اداره بهداشت کربلا و این شهر نیست و این تصاویر ساختگی و دروغ است.
اداره پزشکی قانونی کربلا نیز با تکذیب این اخبار گفت: فقط یک جسد که مربوط به منطقه فریحه در چهار کیلومتری کربلاء است به پزشکی قانونی تحویل داده شده است و پزشکی قانونی جسد هیچ تظاهرکننده‌ای را تحویل نگرفته است.
دفتر سازمان کمیساریای عالی حقوق بشر در کربلا با تکذیب این اخبار، اطلاعات ارائه شده توسط وزارت بهداشت عراق را تایید کرد.
ماجد دخیل رئیس دفتر کمیساریای عالی حقوق بشر عراق در کربلا گفت: اخبار درج شده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی درباره کشته شدن شماری از تظاهرکنندگان در کربلا بی پایه و اساس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | قابی دیدنی از بازیگر زن پُرحاشیه در حرم امام رضا(ع)