جایگاه مطلوب گلستان در اجرای پروژه های استقرار سازمان الکترونیک بیمه سلامت


جایگاه مطلوب گلستان در اجرای پروژه های استقرار سازمان الکترونیک بیمه سلامت

سرپرست بیمه سلامت گلستان درهمایش بیمه سلامت گفت: گلستان در بین 6 استان پایلوت اجرای طرح های استقرار طرح های سازمان الکترونیک بیمه سلامت پیشرو بوده و دارای جایگاه مطلوبی است.

به گزارش گلستان ۲۴؛ مهرداد کمانگری در همایش بیمه سلامت اظهار کرد: 70 درصد بیمه شدگان در استان گلستان به صورت رایگان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند.

وی با بیان اینکه هزار و 700 نفر از بیماران خاص به طور رایگان تحت پوشش بیمه سلامت هستند افزود: 950 موسسه دولتی و غیر دولتی نیز تحت قرارداد با بیمه سلامت قرار دارند.

وی تصریح کرد: پرداختی های پزشکان در بخش خصوصی تا تیر 98، داروخانه ها و پاراکلینیک ها تا مرداد 98 و بیمارستان های دولتی دانشگاهی تا تیر 98 به صورت قطعی پرداخت شده است.

کمانگری بیان کرد: چهار طرح تبادل الکترونیک اسناد بستری، نسخه نویسی الکترونیک، استحقاق سنجی و نظام ارجاع الکترونیک در گلستان اجرا شده و جایگاه استان در کشور در این زمینه ها بالاست.

وی گفت : استقرار سازمان الکترونیک در کل کشور از اهداف سازمان بیمه سلامت است که در این راستا 4پروژه به صورت پایلوت در 6 استان در حال اجرا است که گلستان از استان های پیشرو دراجرای این طرح ها میباشد.

وی اضافه کرد: تبادل الکترونیک اسناد بستری بین بیمارستان و اداره کل بیمه سلامت یکی از این پروژه ها است که در 14 بیمارستان از مجموع 16 بیمارستان دانشگاهی استان در حال اجرا است و حدود 98 درصد اسناد در سه ماه تیر، مرداد و شهریور به صورت الکترونیک تبادل شده است.

سرپرست بیمه سلامت یادآور شد: نسخه نویسی الکترونیک یکی دیگر از پروژه های در حال اجرا است که در تمام شهرهای استان به غیر از گرگان و در 117 موسسه که دارای پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و رادیولوژی می باشد، در حال انجام است.

وی گفت: استحقاق سنجی از ابتدای سال به صورت فراگیر در تمام بیمارستان های دانشگاهی اجرا شده است و بیمه شدگان در صورت مراجعه به مراکزدرمانی با استفاده از کد ملی مورد استحقاق سنجی قرار میگیرند و گلستان تنها استان اجرا کننده این طرح تا سطح یک است که در مراکز درمانی روستایی نیز اجرا میشود.

/برنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر چهره «مژگان زن رضا پروانه» سریال پوست شیر بعد 2 سال / چجوری این همه تغییر کرد ؟! ...