دهه هشتادی‌ها نخستین تیم لرستانی لیگ برتر کشتی/ حضور دقیقه نودی


دهه هشتادی‌ها نخستین تیم لرستانی لیگ برتر کشتی/ حضور دقیقه نودی

کشتی یکی از پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی ایران بوده و از آن به عنوان ورزش اول و ملی یاد می‌شود و در طول تاریخ این رشته به روش‌های مختلف وجود داشته است.

کشتی در لرستان نیز قدمت هزاران ساله دارد و دکتر جعفر مرندی در کتاب تاریخ المپیک‌ها نوشته‌ است: قدیمی‌ترین اسناد و مدارکی که نشان از کشتی در ایران دارد، «تبر» مفرغی است که در لرستان کشف شده است.

کشتی در این دیار طرفداران زیادی دارد و کمتر لرستانی پیدا می‌شود که در دوران بچگی و جلوی چشم فامیل یک‌بار "زورو" نگرفته باشد و شرایط فیزیکی و هوش لرستانی‌ها همواره باعث شده که کشتی‌گیران این دیار در میدان‌ها مختلف درخشش داشته باشند.

در طول تاریخ همواره کشتی‌گیران و مربیان لرستانی حرف‌های زیادی برای گفتن داشته اما هیچ‌گاه نتوانسته‌ایم در لیگ برتر تیمداری کنیم و سال ۹۵ تیم بیمه رازی در دور رفت با پسوند لرستان در لیگ برتر شرکت کرد و مسابقات به‌طور متمرکز در سالن شهید چاغروند مجموعه ورزشی تختی خرم‌آباد برگزار شد اما در دور برگشت و جام باشگاه‌های جهان دیگر خبری از نام لرستان نبود و رازی کشتی استان ما را بیمه نکرد.

امسال قرار بود در لیگ‌ برتر کشتی آزاد و فرنگی تیم نیروی زمینی به اسم لرستان حضور یابد اما کم‌کاری سازمان لیگ فدراسیون کشتی و حذف تیم فرنگی نیروی زمینی باعث شد که تیم آزاد هم انصراف بدهد و به‌ناچار تیم هیئت کشتی خرم‌آباد در لیگ آزاد حاضر شده است.

این تیم در حالی مصاف اول را با نتیجه ۹ بر یک برابر رعد پدافند هوایی شکست خورده که احمد آشناگر سرمربی‌اش می‌گوید: کشتی‌گیران تیم ما تجربه حضور در رقابت‌های بزرگ‌سالان را ندارند و بیشتر آنان دهه هشتادی هستند و هدفمان در این فصل کسب تجربه و استارت تیمداری است. تیم حریف ما حداقل یک ماه پیش از آغاز لیگ اردو برپا کرده اما ما دقیقه ۹۰ تکلیف‌مان روشن شد.

برخی کشتی‌گیران این تیم نیز می‌گویند حتی برای سر وزن آمدن مشکل داشتیم چون نمی‌دانستیم قرار است در لیگ شرکت کنیم یا نه و همین بلاتکلیفی به ما لطمه زد.

به هر حال از تیم هیئت کشتی خرم‌آباد در فصل جاری انتظار کسب نتایج درخشان نمی‌رود اما نباید فراموش کنیم این تیم نماینده استانی است که همواره در کشتی ایران جزو چند استان برتر بوده است.

تیم هیئت کشتی خرم‌آباد در هفته دوم سه‌شنبه ۳۰ مهرماه در سالن شهید چاغروند میزبان تیم تا ثبت جهانی توس است و مسئولان این تیم می‌گویند انتظار داریم تماشاچیان با حضور در سالن از نماینده لرستان حمایت کنند.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس