کاهش کارگران مشمول حقوق معوق در استان مرکزی


کاهش کارگران مشمول حقوق معوق در استان مرکزی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: سال گذشته 7136 کارگر در این استان مشمول حقوق معوقه بودند که این تعداد در شش ماهه امسال به 5535 نفر رسیده است.

به گزارش ایسنا، محمدتقی آبایی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر تعاون در اراک برگزار شد، اظهار کرد: شرکت‌های آذرآب و هپکو نگین خاورمیانه هستند و مشکلات ایجاد شده در این دو واحد تولیدی نشای از سوء‌مدیریت و واگذاری‌های نادرست توسط سازمان خصوصی‌سازی در سال های گذشته بوده که در حال حاضر مسئولان استانی را درگیر کرده است.

وی با بیان اینکه مشکلات این صنایع باید به صورا ریشه ای رفع شود، گفت: علیرغم این مشکلات، استان مرکزی به لحاظ بهبود فضای کسب و کار نسبت به میانگین کشوری، دارای جایگاه مطلوبی است .

آبایی افزود: در شش ماهه سال گذشته تعداد ماه‌های حقوق معوق کارگران معادل ۲۰۵ ماه بود که این رقم نیز در سال جاری به ۱۴۲ ماه کاهش یافته است، همچنین دادخواست‌های کارگری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سامانه رصد، فرصت‌های شغلی ایجاد شده در شش ماهه سال گذشته 2558 مورد بوده که این آمار نیز در شش ماهه سال جاری به 3523 فرصت شغلی رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی در خصوص مقرری‌بگیران استان نیز گفت: تعداد این افراد در شش ماهه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۹۷ مورد کاهش یافته است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی نیز در این جلسه گفت: سهم دستگاه‌های حمایتی در اشتعال روستایی ۹۱ میلیارد تومان بود که ۶۴ میلیارد تومان آن سهم کمیته امداد است و علیرغم تاخیر ۸ ماهه در ابلاغ، پرونده مربوط به حدود ۸۲ میلیارد تومان از این مبلغ به بانک های مختلف ارسال و ۵۰ درصد آن پرداخت شده است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کویر دل