سردار ربانی: توسعه روابط چین و ایران باعث امنیت پایدار منطقه می شود


سردار ربانی: توسعه روابط چین و ایران باعث امنیت پایدار منطقه می شود

پکن- ایرنا- معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در اجلاس امنیتی «شیانگ شان» چین به این کشور سفر کرده است گفت: توسعه روابط چین و ایران منجر به امنیت پایدار در منطقه می شود.

سردار مهدی ربانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا در پکن افزود: به نمایندگی از ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در کنفرانس و اجلاس بین المللی امنیتی «شیانگ شانگ» به این کشور سفر کرده است.

او هدف از برگزاری این اجلاس را بررسی تحولات امنیتی و مبارزه با تروریسم عنوان کرد و گفت: با توجه به تجریه بسیار خوبی که ایران در یک دهه گذشته در مبارزه با تروریسم از جمله داعش دارد می توانیم نقش بسیار موثری در بیان دیدگاه ها و ایجاد امنیت پایدار در این اجلاس داشته باشیم.

سرتیپ ربانی قرار است در نهمین نشست امنیتی بین المللی «شیانگ شان» که از فردا (دوشنبه) به مدت سه روز با حضور نمایندگان بیش از ۷۰ کشور در پکن برگزار می شود، شرکت و سخنرانی کند.

هدف از برگزاری این اجلاس گفت و گو و تبادل نظر درباره مسایل و محورهای مهم امنیتی منطقه ای و بین المللی در موضوعات امنیتی، روابط بین کشورها و نظم بین المللی و مدیریت بر مخاطرات امنیتی در قاره آسیا و منطقه اقیانوس آرام است.

حفاظت از صلح و ثبات در قاره آسیا با توجه به شرایط جدید امنیتی و با نظرداشت منشور شورای امنیت سازمان ملل و پایبندی به اهداف آن از دیگر موضوعاتی است که در این همایش امنیتی مورد بررسی قرار می گیرد.

امنیت جهانی و کنترل تسلیحاتی، فناوری و امنیت بین المللی، هوش مصنوعی و جنگ افزارهای آینده، امنیت دریایی، مهندسی امنیت دریایی، تدابیر مرتبط با راهبرد اعتماد سازی، امنیت در خاورمیانه و همچنین همکاری بین المللی در مبارزه با تروریسم از جمله محورهای این همایش سه روزه است.

«شیانگ شان» نام یک منطقه طبیعی و کوهستانی در شمال پکن است و به معنای کوه معطر است.

معاون ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در ادامه نقش ایران در ایجاد امنیت در منطقه به ویژه در مسیر تامین انرژی را خیلی موثر عنوان کرد و گفت: چین یکی از کشورهای عمده وارد کننده انرژی از منطقه است و توسعه روابط چین و ایران به هر دو کشور کمک می کند با توجه به اهداف و منافع مشترکی که داریم بتوانیم یک امنیت پایدار را در این مسیر اقتصادی با مشارکت نظامی و توسعه مناسبات اقتصادی ایجاد کنیم.

سردار ربانی در بخش دیگری از سخنانش اظهار امیدواری کرد این سفر که در ادامه سفر سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مشترک جمهوری اسلامی ایران به چین صورت گرفته است نقش مهمی در توسعه و مناسبات نظامی دو کشور که یک ارتباط دیرینه هم با یکدیگر دارند داشته باشد.

سرلشکر «محمد باقری» رییس ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران دهه سوم شهریور ماه امسال به دعوت همتای چینی خود به این کشور سفر کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...