حذف رسمی روادید عراق برای زائران ایرانی از 25 صفر


حذف رسمی روادید عراق برای زائران ایرانی از 25 صفر

سیاهپوشان گفت: طبق توافقات انجام شده با طرف عراقی از 25 صفر ویزای آن کشور به طور رسمی برداشته می شود و زائران بدون نیاز به روادید وارد خاک آنها نیز می شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «احمد سیاهپوش» شامگاه (جمعه ۲۶ مهر) در جلسه هماهنگی ستاد اربعین که در محل پایانه مرزی شلمچه و با حضور دبیر شورای امنیت ملی و فرمانده ناجا کشور برگزار شد اظهار کرد: باید در بحث جاده ای عراق ورود جدی شود، ایران امکانات خوبی دارد که می تواند به موضوع ورود و با ایجاد زیرساخت های مناسب امنیت زائران را نیز تامین کند.

سرکنسول ایران در استان بصره عراق با اشاره به اینکه نمایش بزرگ شیعه و همایش بزرگ حسینی کاری ساده نیست، افزود: در مقطعی که زائران در بخش عراقی شلمچه با مشکل مواجه شدند، همکاری های نزدیک و بسیار خوبی میان دو کشور و به خصوص استان خوزستان و استان بصره برای رفع این مشکلات انجام شد.

وی تصریح کرد: ایران در بخش حمل و نقل به موضوع رفع کمبود ماشین برای انتقال زائران در بخش عراقی شلمچه ورود خوبی داشت و رعایت اخلاق اربعینی از سوی رانندگان ایرانی که برای کمک به زائران آمده اند الزامیست تا وجهه و قداست جمهوری اسلامی را حفظ کنند.

وی از حذف ویزای عراق در ۲۵ ماه صفر خبر داد و تصریح کرد: طبق توافقات انجام شده با طرف عراقی از ۲۵ ماه صفر ویزای آن کشور به طور رسمی برداشته می شود و زائران بدون نیاز به روادید وارد خاک آنها نیز می شوند.

سیاهپوش تاکید کرد: در بُعد عملکردی مسئولان مشکلی وجود ندارد و زیرساخت های موجود مرز شلمچه عراق بسیار ضعیف است که در این حوزه باید کمک شود، البته امسال از سوی استان بصره امکانات زیادی از طریق دستگاه های دولتی و نظامی برای کمک به زائران اربعین حسینی انجام شد، تا مشکل حل شود.

وی گفت: انتظارمان آن است که رانندگان با اخلاق خوب به مرز عراق وارد شوند تا حیثیت نظام تامین و حفظ شود.

سرکنسول ایران در استان بصره عراق از زحمات نیروهای ناجا در ایام اربعین تشکر کرد و افزود: ناجا در این ایام زحمات زیادی می کشد اما به شکل فنی، تعامل بیشتر و آشنایی به زبان عربی نیاز است که بایستی مد نظر قرار گیرد، تا طرف عراقی نیز از این بابت راضی شود.

پایان پیام/660

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صد سند از آلمان هیتلری: انگیزه های جنگ جهانی دوم