::مرادوردی- همکاری دانش بنیان های ایران و جمهوری آذربایجان


شرکت‌های دانش بنیان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان 6 قرارداد همکاری امضاء کردند

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما از باکو، در دومین روز از حضور مسئولان و فعالان بیش از ۵۰ شرکت دانش بنیان ایرانی در باکو، با حضور "جواد جهانگیرزاده" سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان و "علی وحدت" رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و همچنین "تورال کریملی" رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان، شش قرارداد همکاری در مرحله اول به ارزش ۴ میلیون دلار بین شرکت‌های دانش بنیان دو کشور به امضاء رسید. این قرارداد‌ها در زمینه‌های کف پوش‌های نانوئیو کف پوش‌هایی با خواص مقاومتی بالا، الکترونیک و طعم دهنده‌ها منعقد شد.

۱-علی وحدت رئیس هیات مدیره صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران
۲-تولید کننده دارو‌های دام و طیور
۳-پرورش دهنده طیور در جمهوری آذربایجان
۴-تولید کننده مواد پولیمری در ایران
۵-تورال کریمنی رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان

"علی وحدت " رئیس هئیت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری ایران امضای این تفاهم نامه‌های همکاری را آغاز فصل جدید دو کشور در حوزه فعالیت‌های دانش بنیان اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با برنامه ریزی‌های انجام گرفته همکاری‌های خوبی در میان دو کشور در این بخش شکل گیرد.
"تورال کریملی" رئیس موسسه دولتی نوآوری جمهوری آذربایجان هم با اشاره به فعالیت ۴۷۰۰ شرکت دانش بنیان در ایران و توانمندی‌های ایران در این حوزه علاقه مندی کشورش را برای توسعه همکاری‌ها در این حوزه اعلام کرد و افزود با این همکاری‌ها زمینه ورود تولیدات شرکت‌های دانش بنیان ایرانی به بازار کشورما و بازار‌های منطقه فراهم می‌شود و تبادل تکنولوژی هم بین دو کشور صورت می‌گیرد.
امروز همچنین مرکز همکاری‌های نوآورانه دو کشور جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران با تلاش بخش خصوصی در باکو افتتاح شد. در این مرکز، علاوه بر استقرار گروه‌های بازاریاب ایرانی شرکت‌های دانش بنیان، نمونه‌ای از تولیدات این شرکت‌ها هم در قالب نمایشگاه دائمی به نمایش گذاشته می‌شود. این مرکز به عنوان پایگاه صادراتی محصولات شرکت‌های دانش بنیان برای ورود به بازار جمهوری آذربایجان و کشور‌های مشترک المنافع فعالیت خواهد کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!