زائران ثبت‌نامی اربعین آذربایجان‌غربی از مرز 49 هزار نفر گذشت


زائران ثبت‌نامی اربعین آذربایجان‌غربی از مرز 49 هزار نفر گذشت

ارومیه - ایرنا - مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی گفت: 49 هزار و 389 زائر که از شهرستان‌های مختلف استان قصد حضور در پیاده‌روی میلیونی اربعین را دارند، در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند.

محمدرضا ندیری روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اضافه کرد: این تعداد ثبت‌نامی در قالب ۲۹ هزار و ۱۷ گروه زائر، به پیاده‌روی اعزام شده‌اند.

وی ادامه داد: بیشترین آمار ثبت‌نام کننده‌ها با ۱۹ هزار و ۴۵۹ نفر از شهرستان ارومیه است و شهرستان‌های خوی و میاندوآب با هفت هزار و ۲۵۲ و ۶ هزار و ۴۰۹ نفر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه این میزان نزدیک به سه برابر مجموع زائران سال گذشته است، افزود: تاکنون بیش از ۸۰ درصد زائران آذربایجان‌غربی عازم سفر شده‌اند.

وی اظهار داشت: فرآیند ثبت‌نام در سامانه سماح مربوط به پیاده‌روی اربعین حسینی از ۱۹ شهریور امسال /عاشورای حسینی/ آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

مدیر حج و زیارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: طبق پیش‌بینی‌ها امسال بیش از ۵۰ هزار نفر زائر اربعین از آذربایجان‌غربی در پیاده‌روی میلیونی اربعین حضور می‌یابند که روند ثبت‌نام آنان در روزهای آتی نیز ادامه خواهد یافت.

ندیری با تاکید بر اینکه همه افرادی که قصد دارند در پیاده‌روی اربعین حاضر شوند باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند، بیان کرد: این سامانه به نشانی samah.haj.ir فعال است و افراد علاقه‌مند می‌توانند با مراجعه به این سایت و پرداخت ۲۵ هزار تومان در پیاده‌روی اربعین ثبت‌نام کنند.

وی ادامه داد: از کل هزینه‌های پرداختی در این سایت ۲۲ هزار تومان مربوط به بیمه و خدمات درمانی در ایام پیاده‌روی اربعین است و در صورت وقوع حادثه یا فوت زائر ۳۰۰ میلیون تومان غرامت به آنان پرداخت می‌شود.

وی اعلام کرد: اعزام زائران تا ۷ آبان / ۳۰ صفر/ و زمانی که کشور عراق اجازه سفر بدون ویزا برای زیارت اربعین را بدهد، ادامه خواهد داشت.

حضور مردم ایران در پیاده‌روی اربعین از روزهای پس از عاشورای حسینی آغاز شد و با نزدیک شدن به روز اربعین / ۲۷ مهر/ به اوج می‌رسد.

۹۹۱۸/۲۰۹۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صفر تا صد عروسی های فریبا نادری + عکس مراسم های ازدواج خانم بازیگر !