300 میلیون یورو در صنایع کشتی‌سازی سرمایه‌گذاری می‌شود


300 میلیون یورو در صنایع کشتی‌سازی سرمایه‌گذاری می‌شود

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توان مهندسی بالایی در ساخت شناورهای پیشرفته در کشور وجود دارد گفت: امسال ساخت 200 فروند شناور با سرمایه‌گذاری 300 میلیون یورو با 160 هزار شغل مستقیم و غیر مستقیم آغاز می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ رضا رحمانی صبح امروز در بازدید از شرکت صدرای بوشهر، صنایع دریایی را از جمله صنایع افتخار آمیز ایران دانست و اظهار داشت: تاکنون به واحدهای شناور‌سازی و صنایع دریایی استان‌ها توجه جدی نشده ‌ولی در این حوزه توانمند بالایی وجود دارد که مایه افتخار ایران است.

وی با بیان اینکه در گذشته بیش از 90 درصد تعمیرات و ارائه خدمات به انواع شناورها درکشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس انجام می‌شد تصریح کرد: اکنون به حمدالله از سال گذشته برنامه‌هایی که اجرا شد بیش از 80 درصد خدمات شناور سازی داخلی شدند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، تعمیرات شناورها در کشورهای دیگر را ممنوع دانست و تاکید کرد: همه نوع خدمات شناور‌سازی، تعمیرات و راه‌اندازی باید در صنایع داخلی انجام شود.

به گزارش تسنیم، رحمانی با اشاره به اینکه امسال بیش از 100 کشتی در استان بوشهر تعمیر و ساخته شد، افزود: ایران در ساخت و تعمیرات شناورها خودکفا شده ‌و در این راستا دیگر شناورها برای تعمیرات و دریافت خدمات گوناگون به کشورهای دیگر اعزام نمی‌شوند.

وی از ساخت 200 فروند شناور در داخل کشور خبر داد و بیان کرد: در برنامه توسعه صنایع دریایی 200 کشتی باری امسال در داخل ساخته می‌شود که 300 میلیون یوروو سرمایه گذاری و 60 هزار نفر شغل مستقیم و 100 هزار اشتغال غیر مستقیم در ساخت این شناور ایجاد می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر استفاده بهینه از ظرفیت سواحل برای تحقق اقتصاد مقاومتی افزود: به نظر من با هزاران کیلومتر ساحلی که در کشور وجود دارد و با این توان فنی و مهندسی یک فرصت و جلوه‌ای دیگر از رونق تولید و اقتصاد مقاومتی محقق شده که باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.

رحمانی با بیان اینکه بوشهر می‌تواند نمونه‌ای برای حوزه توسعه صنایع دریایی باشد خاطر نشان کرد: باید ظرفیت شناور سازی استان بوشهر به به دیگر نقاط معرفی شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تفسیر و رازهای بسیار خواندنی روشن کردن شمع