وقتی شوق زیارت با تصادف ناتمام می ماند


وقتی شوق زیارت با تصادف ناتمام می ماند

ایلام- ایرنا - شور و شوق زیارت و دیدار یار آنچنان هیجان و خونی در رگهایت می دواند که عاشق می شوی و شیفته و واله در این راه همچون مجنون سر به بیابان می زنی، تمام هم و غمت رسیدن به یار و لحظه دیدار است و آن وقت به هیچ چیز دیگر توجه نداری...اما به دلیل کمی بی احتیاطی به یکباره تمام خودرو مچاله شده و نفست بند می آید و چشمانت تا ابد در انتظار دیدار...

به گزارش ایرنا، فوج فوج از این عاشقان و سالکان طریق پای در راهی گذاشته اند که سالهای قبل بسیاری از رزمندگان و جوانان این سرزمین در آرزوی دیدارش پر پر شدند و از مهران معبری تا کربلا گشودند و امروز همه زوار مسیر ایلام تا کربلا را همچون کهکشانی پر از ستاره بر روی فرش زمین گسترانیده اند و جلوه بی نظیر و باشکوهی از عاشقی را به نمایش گذاشته اند.

پیر و جوان، کودک و بزرگسال، زن و مرد، با زبان ها و لهجه های مختلف گام در این معرکه عاشقی نهاده و زیرلب ورد می خوانند، یکی صلوات می فرستد و آن دیگری ذکر می گوید ، هرکسی حال عجیبی دارد، تمام هم و غم آنها تنها رسیدن به نقطه اتصال است و همچون پروانه ای چرخیدن بر دور شمع اهل بیت و عزیز زهرا(س).

اینجا تمام فضا را بوی یاس پر کرده است بی گمان که بی بی برای خوش آمدگویی این زائران آمده و دیدن تصاویر انبوه جمعیتی که پای در این مسیر نهاده و از همه دنیا تنها کوله باری کوچک توشه راه ساخته اند، نشان از عاشقی وصف ناشدنی به اهل بیت است.

کمتر از سه روز به اربعین حسینی مانده تا چهلمین روز شهادت سالار و سرور شهیدان شود، اما گویی که این مردم با وجود گذشت یک هزار و چهارصد سال این اولین اربعینی است که در عزای مولای خویش اند و خود را به جاده می رسانند تا از دیگر عاشقان باز نمانند.

جاده پر پیچ و خم است و در خم هر پیچش حادثه ای در کمین، انبوه و ازدحام خودروها و ساعت های طولانی نشستن در خودرو در جاده همه را به نوعی خسته می کند، این خستگی حوصله را سر می برد و آنگاه سرعت و عجله و بی توجهی بر جسم هجوم می برد و یک لحظه غفلت تمام سفر را ناتمام می کند و شوق زیارت تا ابد در دلت ناتمام می ماند...

روز و ساعتی نیست که خبر تصادف زائران در مسیرهای چهارگانه کشور منتهی به عراق منتشر نشود و این همه تصادف علاوه بر نگرانی برای به خطر افتادن جان زائران و هم میهنان، موجب افزایش آمار تصادف در کشور نیز می شود.

یکی از زائران که به دلیل تصادف در بیمارستان امام خمینی(ره) شهر ایلام بستری است گفت: از همه زائران و رانندگان می خواهم که با حوصله گام در این مسیر بگذارند تا مثل من حسرت به دل زیارت آقا نشوند.

احمد- ر که در مسیر ایلام- صالح آباد دچار سانحه شده بود با تقدیر از تلاش مجموعه درمانی و کادر بیمارستان امام خمینی ایلام اظهار داشت: عجله و شتاب زیاد جز پشیمانی و تصادف چیزی به دنبال ندارد.

وی ادامه داد: اکنون سه روز است که در بیمارستان بستری هستم و هر دو پایم دچار شکستگی شده و گردن و دنده هایم نیز آسیب دیده اند و ماشینم نیز به کلی خراب شده است.

وی افزود: یکی از همسرفرهایمان نیز فوت شد و خیلی از این اتفاق ناراحت شدم.

وی تاکید کرد: رانندگان حتما با آرامش و سعه صدر بیشتری با توجه به ناآشنایی با جاده ها رانندگی کنند و حتما از سرعت غیر مجاز بپرهیزند زیرا مثل ما گرفتار خواهند شد و علاوه بر رنج و درد تصادف ممکن است جان عزیزانشان به خطر بیفتد و دچار خسارت های مالی زیادی نیز بشوند.

۹۰ نفر در تصادفات رانندگی استان‌های منتهی به مرزهای عراق کشته شدند

معاون اجرایی پلیس راهور ناجا گفت: تعداد فوتی‌های تصادفات رانندگی درون و برون شهری در راه‌های ارتباطی استان‌های منتهی به مرزهای خروجی به کشور عراق از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۹۰ نفر ثبت شده است.

سردار محمدحسین حمیدی افزود: این تعداد فوتی نسبت به مدت مشابه پارسال ۳۴ درصد افزایش دارد اما در زمینه تعداد مصدومان ناشی از تصادفات رانندگی در استان‌های ایلام، خوزستان، کرمانشاه، لرستان، مرکزی و همدان با کاهش ۱۹ درصدی همراه بوده است.

وی تعداد مصدومان تصادفات رانندگی را در این مدت ۹۱۰ نفر اعلام و اضافه کرد: این تعداد در مدت مشابه پارسال یکهزار و ۱۲۶ نفر بود.

سردار حمیدی با بیان اینکه از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری ۶۶ تصادف منجر به فوت درون و برون شهری در استان های منتهی به مرزهای عراق روی داده است، اظهار داشت: این تعداد در سال قبل ۵۱ فقره بود که امال افزایش ۲۹ درصدی را نشان می دهد.

وی تعداد تصادفات منجر به جرح را ۶۶۷ فقره اعلام کرد و بادآور شد: این میزان در سال گذشته ۸۷۲ مورد بود که کاهش ۲۴ درصدی دارد.

سردار حمیدی مجموع تصادفات درون و برون شهری از ۸ تا ۲۲ مهر ماه جاری را ۷۳۳ فقره اعلام کرد و ادامه داد: این آمار در سال گذشته در همین مدت ۹۲۳ فقره بود که کاهش ۲۱ درصدی را نشان می دهد.

۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تردد در جاده‌های ایلام ثبت شد

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام گفت: ۲ میلیون و ۷۵۸ هزار تردد از اول ماه صفر تا بیستم مهرماه مصادف با سیزدهم صفر در جاده‌ها و مسیرهای ارتباطی این استان ثبت شد.

نورالله دلخواه اظهار داشت: در این مدت بیشترین حجم تردد مربوط به محور ایلام به مهران با بیش از ۲۰۹ هزار و ۹۹۰ تردد است.

وی افزود: از این میزان تردد ۱۲ هزار و۴۷۷ تردد مربوط اتوبوس بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳۳ درصد رشد داشته است.

تلاش شبانه روز کادر درمانی در ایلام

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه نیروها و کادر درمانی و پزشکی استان به صورت کشیک و شبانه روزی در خدمت زوار هستند اما در پایانه مرزی به دلیل ازدحام زیاد جمعیت زوار معمولا تردد تا مرکز درمانی با مشکل مواجه است.

دکتر محمد کریمیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تمام خدمات به صورت کامل با حضور شبانه روزی نیروها در پایگاه‌ها، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان به زوار ارائه می شود.

وی، همچنین از فعالیت مستمر تیم‌های نظارت محیط برای حفظ سلامت غذایی زوار اشاره کرد و گفت: در ۲ مرحله نظارت و بازرسی کامل توسط این بازرسان از مراکز تهیه و توزیع غذا انجام شده و اکنون بازدیدها نیز همچنان تداوم دارد.

وی به زوار توصیه کرد: به دلیل گرم بودن هوا مایعات به اندازه کافی همراه داشته باشند و در صورت خستگی استراحت کنند تا دچار مشکل نشوند.

وی یادآور شد: زواری که دچار تب، تنگی نفس، سرفه، اسهال و ... هستند باید به مراکز درمانی مسیر مراجعه و از خدمات درمانی استفاده کنند.

کریمیان گفت: در از سیزدهم تا بیستم مهرماه جاری بیش از ۴۳ هزار نفر از خدمات درمانی پایگاه ها، اورژانس و بیمارستانهای ایلام استفاده کرده اند.

هشت بالگرد امدادی آماده خدمات رسانی به زوار در ایلام است

رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: هشت فروند بالگرد برای خدمات رسانی به زئران اربعین در حوزه استان ایلام آماده خدمات رسانی به زوار اباعبدالله الحسین (ع) است.

دکتر محمد کریمیان اظهار داشت: همه مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی ایلام آمده خدمات رسانی به زوار هستند و به مصدومان و زواری که دچار سانحه شده یا بیماری دارند، رسیدگی می کند.

وی افزود: همچنین هشت پزشک متخصص و یک هزار و ۲۰۰ کادر درمانی در سه بیمارستان سیار در مهران مشغول خدمات رسانی به زوار هستند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زوار از مسیرهای دور به استان ایلام و پایانه مرزی سفر می کنند بطور موقع خستگی از رانندگی بپرهیزند و استراحت کنند.

۴۵ تیم گشت پلیس راه در جاده های منتهی به مرز مهران مستقر شدند

فرمانده پلیس راه ایلام گفت: ۴۵ تیم گشتی پلیس راه از سراسر کشور در تمام جاده های منتهی به مرز مهران مستقر شده اند.

سرهنگ رضا همتی زاده اظهار داشت: علاوه برتوان نیروی پلیس راه استان ایلام برای کنترل تردد زائران با استقرار تیم های جدید گشت پلیس راه شاهد نظم ترافیکی بهتری در تمامی مسیرها هستیم.

وی با اشاره به وضعیت جاده های ارتباطی منتهی به مرز مهران افزود: تردد خودروها در تمام جاده های مواصلاتی خروجی این استان به مرز پرتردد و روان گزارش شده است.

فرمانده پلیس راه ایلام با بیان اینکه ظرفیت تمام پارکینگ های شهر مهران تکمیل شده است، از زائران خواست برای پارک خودروهای خود از پارکینگ بزرگ اربعین استفاده کنند.

همتی زاده از همه رانندگان خواست: با صبر و حوصله و رعایت قوانین رانندگی مسیر خود را طی کنند تا وقوع حوادث جاده‌ای کاهش یابد.

فعالیت کلینیک تخصصی بسیج جامعه پزشکی در مرز مهران

مسئول بسیج جامعه پزشکی سپاه امیرالمومنین(ع) ایلام گفت: کلینیک تخصصی بسیج جامعه پزشکی استان ایلام امروز به طور رسمی فعالیت خود را در مرز مهران برای خدمات رسانی به زائران آغاز کرد.

سرهنگ ساسان زمانی اظهار داشت: این کلینیک درمانی دارای بخش های دندانپزشکی، آزمایشگاه تخصصی و فیزیوتراپی است.

وی افزود: این کلینیک به مدت ۲ هفته با استقرار در مرز مهران خدمات تخصصی به مراجعه کنندگان به صورت رایگان ارائه می دهد.

زمانی یادآور شد: بین ۴۰ تا ۴۵ نفر در هر شیفت به زائران در سه حوزه درمانی خدمات تخصصی ارائه می کنند.

وی اضافه کرد: علاوه بر کادر درمانی تخصصی استان ایلام، تیم های درمانی از استان های معین تهران، اصفهان، کرمانشاه، یزد و کرمان در خدمت زائران هستند.

وی گفت: بخش دندانپزشکی این کلینیک دیروز فعالیت خود را آغاز کرد اما ۲ بخش دیگر شامل فیزیوتراپی و آزمایشگاه تخصصی از امروز فعالیت خود را شروع کرد.

امدادرسانی هلال احمر ایلام به یک هزار زائر مصدوم

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام گفت: از ۱۳ مهرماه مصادف با ششم صفر تا کنون به یک هزار زائر مصدوم خدمات امدادی ارائه شده است.

حسین عارفی افزود: این تعداد مصدوم در حوادث جاده‌ای و غیره جاده‌ای دچار حادثه شده و توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شده‌اند.

وی با بیان اینکه از ابتدای طرح امداد و نجات ویژه اربعین از ۱۳ مهرماه تاکنون به ۱۳ حادثه جاده‌ای امداد رسانی شده است، اظهار کرد: از مجموع مصدومان این حوادث ۳۵ نفر توسط بالگرد و آمبولانس‌های این جمعیت به مراکز درمانی منتقل و مابقی سرپایی مداوا شده‌اند که هشت نفر نیز فوت شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: تاکنون ۶۴۰ نفر از زائران به صورت رایگان از خدمات تست قند خون و فشار خون در پایگاه‌های هلال احمر بهره‌مند شده‌اند.

عارفی اضافه کرد: طرح امداد و نجات اربعین تا اوایل آبان ماه توسط جمعیت هلال احمر ایلام ادامه خواهد داشت.

اورژانس سیار ارتش در فرودگاه ایلام مستقر شد

مدیر فرودگاه شهدای ایلام گفت: اورژانس، گشت امداد و درمان سیار نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با هدف خدمت به زائران اربعین حسینی در این فرودگاه مستقر و راه‌اندازی شد.

محمد جواد یگانه افزود: این اورژانس درمانی سیار به منظور آماده باش برای خدمات‌رسانی بهتر و سریع‌تر به زائران اربعین حسینی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است.

به گفته وی، یک پزشک متخصص و چندین کادر و پرستار در این اورژانس سیار مشغول خدمات‌رسانی درمانی به زائران خواهند بود.

مدیر فرودگاه ایلام یادآور شد: این مرکز سیار همچنین به زائرانی که در مسیر ایلام - مهران دچار حادثه شده و با بالگرد به این فرودگاه اعزام شوند خدمات‌رسانی خواهد کرد.

یگانه در خصوص وضعیت پرواز ایلام - نجف نیز گفت: اولین پرواز بین خط هوایی ایلام - نجف برای انتقال زائران اربعین به عراق در قالب ۲ سورتی پرواز روز پنجشنبه هفته گذشته ۱۷ مهرماه انجام شد.

وی اضافه کرد: در صورت وجود متقاضی امکان افزایش سورتی‌های این مسیر هوایی وجود دارد و مشکلی برای افزایش میزان پروازها در صورت افزایش تعداد زائران نیست.

رئیس پلیس راه ایلام یادآور شد: امداد رسانی و تحویل حادثه دیدگان به عوامل اورژانس توسط پایگاه امداد و نجات جاده‌ای انجام و مصدومان به مراکز درمانی انتقال یافتند.

سرهنگ رضا همتی زاده اضافه کرد: رانندگان با توجه به شلوغ بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام بایستی از عجله و شتاب پرهیز کرده و باعث راحتی کافی به رانندگی بپردازند.

وی با اشاره به موج بازگشت زائران از رانندگان خواست: در موکب های پیش بینی شده استراحت کرده و پس از اطمینان از سالم بودن وسیله نقلیه خود بدون عجله و شتاب و پرهیز از حرکات حادثه‌ساز در محورهای مواصلاتی کشور تردد کنند.

با امید به اینکه تدابیر ویژه ای برای مسیر تردد زائران در کشور فراهم شود و با اعمال قوانین خاص نظیر ساعت زدن در فواصل مختلف پلیس راه، کنترل نامحسوس جاده ای، بهبود زیرساخت ها، توسعه و اصلاح جاده ها، فراهم شدن راه آهن و همچنین ارایه آموزش های لازم به رانندگان سرویس های حمل و نقل عمومی و ... و صبر و حوصله افراد دیگر شاهد سوانح رانندگی در جاده های کشور نباشیم.

به گزارش ایرنا، شهرستان مرزی مهران در ۸۵ کیلومتری جنوب غربی ایلام به دلیل برخورداری از مزیت امنیت و کوتاهی مسافت یکیاز معابر اصلی و مهم تردد خودروهای شخصی، کامیون های حامل کالاهای صادراتی و خودروهای حامل زائران عتبات عالیات است.

پیش بینی می شود در ایام اربعین امسال ۷۰ درصد از مجموع زائران مرز مهران را برای تردد انتخاب کنند و هم اکنون بر اساس آمار بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از مرز مهران راهی عتبات عالیات شده اند.

۷۱۷۷/۶۱۱۹

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس/ می دانستید که این دختر همسر شهرام کاشانی بوده است!