سه وزارتخانه ترکیه توسط آمریکا تحریم شدند


سه وزارتخانه ترکیه توسط آمریکا تحریم شدند
کاخ سفید از تحریم سه وزارت خانه دولت ترکیه به علت عملیات نظامی یک جانبه این کشور در شمال سوریه خبر داد.

به گزارش فارس، «مایک پنس» معاون رییس جمهور آمریکا بامداد سه شنبه خاطرنشان کرد که تحریم های تنبیهی علیه دولت ترکیه، به علت عملیات نظامی در شمال سوریه، تصویب شدند.

پنس که بهمراه « استیون منوشین» وزیر خزانه داری آمریکا در مقابل کاخ سفید با خبرنگاران گفتگو میکرد، توضیح داد: «رییس جمهور ترامپ صبح امروز با رییس جمهور اردوغان تلفنی صحبت کرد و گفت که آمریکا می خواهد ترکیه تهاجم به سوریه را متوقف نموده و سریعاً صلح برقرار کند».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» او طی اشاره به این که از طرف رییس جمهور آمریکا مامور شده تا در راس هیأتی به ترکیه سفر کند، گفت اردوغان به ترامپ وعده داد که به شهر« عین العرب» یا همان «کوبانی» حمله نکند.

معاون رییس جمهور آمریکا با بیان این که ترامپ با محکم ترین لحن به اردوغان اخطار داد، تأکید کرد که واشنگتن اصلاً چراغ سبزی به آنکارا برای عملیات در سوریه نداده است.

بعد از پنس، منوشین پشت تریبون آمد و از تحریم سه وزراتخانه دفاع، کشور و انرژی ترکیه خبر داد.

منوشین در توضیح تحریم های اعمالی بر ترکیه خاطرنشان کرد: « ما تصمیم داریم دولت ترکیه را به علت افزایش خشونت ها توسط نیروهای مسلح این کشور، به خطر انداختن جان غیرنظامیان[ سوری] و بی ثبات کردن منطقه[ غرب آسیا] پاسخگو کنیم».

پیش از این «دونالد ترامپ» رییس جمهور آمریکا با صادر کردن بیانیه ای جزئیات تحریم های جدیدی را که قرار است علیه ترکیه اعمال کند، اعلام نموده بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری