دهانه پل‌ها و آب روهای استان بوشهر لایروبی می‌شود


دهانه پل‌ها و آب روهای استان بوشهر لایروبی می‌شود

بوشهر- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با هدف پیشگیری از هرگونه خسارت در زمان سیلاب دهانه پل‌ها و آب روهای این استان لایروبی می‌شود.

سید حمید رضا علم روز دوشنبه در نشست شورای راهداری استان افزود: تلاش می‌شود تا قبل از آغاز بارندگی‌ها همه پل‌ها و آب روهای واقع در محورهای ارتباطی استان لایروبی شود.

وی اظهارداشت: در زمان حاضر ۹ هزار و ۴۷۸ دستگاه پل با ۱۴هزار و۱۸۱دهانه پل در استان بوشهر وجود دارد که هر سال و قبل از شروع بارندگی به وسیله عوامل راهداری لایروبی و خاک‌برداری می‌شوند تا جریان آب و سیلاب احتمالی بدون خسارت به ابنیه و علائم از آنها عبورکند.

علم بیان کرد: تعداد قابل توجهی از پل‌های موجود در استان بوشهر بر روی رودخانه‌های واقع در شریانی‌ترین راه‌های استان مانند کریدور شمال به جنوب که نقش اساسی درجابه‌جایی مایحتاج کشور قرار دارند واقع است که لایروبی و پاکیزگی به‌ موقع آنها ما را در ایمنی عبور و مرور مردم در فصل بارندگی کمک می‌کند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر افزود : ماشین‌آلات راهداری ابزار دست راهداران است و ضرورت دارد با آماده‌سازی به‌موقع و استقرار و پراکنش مناسب آنها در محورهای ارتباطی عملیات راهداری با کیفیت لازم انجام شود.

وی گفت: ۱۷راهداری و راهدارخانه استان در اقدام‌های زمستانی راهداری فعالیت دارند و در پاییز و زمستان پیش‌رو با تعامل با دیگر دستگاه‌های امدادی تلاش می‌کنند ایام کم خطری را برای مردم رقم بزنند.

علم اضافه کرد: تعداد ۳۰ گروه مجهز راهداری با استعداد ۲۲۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و ۳۰۰ نفر راهدار در فصل بارندگی استان ساماندهی می‌شوند و با انجام گشت‌های شبانه‌روزی و یا استقرار در راهدارخانه‌ها و مناطق حساس راه‌ها آماده ارایه خدمات می‌شوند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: با تعیین شهرستان‌های معین لازم است راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها با در نظر داشتن صلاح و صرفه سازمان نسبت به همپوشانی و تعامل با یکدیگر عملیات راهداری را بگونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که بیشترین بهره‌وری را داشته باشند.

علم افزود: با جذب منابع لازم هم اکنون تعداد ۶۰ پروژه در حوزه راهداری استان در حال انجام است که نقش بسزایی در حفظ، توسعه و نگهداری راه‌ها دارد.

۶۰۴۷/۶۰۴۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بوشهر

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


فیلم/ هواشناسی؛ بارندگی در کرمان شدید است؛ مردم خراسان جنوبی منتظر بارش‌های سیل‌آسا باشند