آموزش باید به وزارت علوم واگذار شود


آموزش باید به وزارت علوم واگذار شود

غلامی گفت: آموزش به معنای خاص حتما باید به وزارت علوم واگذار شود.

آموزش باید به وزارت علوم واگذار شودبه گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان،آیین افتتاح سومین نمایشگاه دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و پژوهشی و پارک های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز با حضور وزیر علوم، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد.

محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات وفناوری در این مراسم اظهار کرد: برای ترویج و آموزش و گسترش فرهنگ مدیریت سبز در سطح ملی باید از توانمندی پارک‌ها و دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی کشور استفاده شود.

او ادامه داد: این پروژه از سال ۹۶ آغاز و اقدامات زیادی در این حوزه اجرا شده است که یکی از آن‌ها کاشت بیش از یک میلیون نهال دردانشگاه‌ها طی سه سال متوالی بوده است.

نظر پور گفت: سال تحصیلی ۹۸_۹۹ در جهت مدیریت سبز پایان نامه‌ها برای صرفه جویی درمصرف کاغذ از حالت کاغذی خارج شود.

او افزود: امسال ۲۰۰ میلیارد تومان برای مدیریت سبز درحوزه‌های مختلف هزینه شده است که امیدواریم دولت در این زمینه، همکاری‌های لازم را داشته باشد.

تامین منابع مورد نیاز مدیریت سبز در شرکت های دانش بنیان

در ادامه حمید پور اصغری، معاون امور علمی فرهنگی و اجتماعی سازمان برنامه وبودجه کشور اظهار کرد: مدیریت سبز به عنوان یک برنامه دوسالانه است. هرسال شاهد اعتبار کمی و کیفی اقدامات و ابداعات آن هستیم که توسط مبادی مختلف دانشگاه و... انجام می‌گیرد و روند روبه جلویی دارد.

او افزود: مدیریت سبز به عنوان یکی از مسائل مهم در جامعه جهانی در حفاظت از محیط زیست برای توسعه پایدار مطرح شده است.

او ادامه داد: حفظ محیط زیست از وظایف عمومی و از موضوع شاخص و محور اصلی مدیریت سبز است که در ماده ۱۰۵ برنامه پنجم و ماده ۳۸ برنامه ششم مورد توجه قرارگرفته است.

پور اصغری در پایان گفت: امیدوارم این اقدام ۳ ساله بتواند وارد کارزار و موضوع تجاری سازی شود تا منابع مورد نیاز مدیریت سبز را برای شرکت های دانش بنیان رقم بزند.

بیشتر بخوانید: نگاه سبز به مدارس کشور/ جای خالی آموزش محیط زیست در مدرسه سبز

محیط زیست، قربانی عدم اصلاح مدیران کشور

عیسی کلانتری، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اظهار کرد: این برنامه مدیریت سبز منجر شد تا از سپاه و ارتش و... هم تقاضا کنیم تا پادگان‌ها را طبق توانمندی‌هایشان اصلاح و سبز کنند.

او افزود:مقام معظم رهبری ، امسال را سال رونق تولید نامیده‌اند، اما برخی از این رونق تولید سوء استفاده می‌کنند.

کلانتری با اشاره به اینکه محیط زیست، قربانی عدم اصلاح مدیران کشور است، گفت: مدیران باید آموزش صحیح ببینند تا مشکلات زیست محیطی به مراتب کمتر شود.

او در پایان تصریح کرد: از وزارت علوم تقاضا داریم همانگونه که در جهت دانشگاه‌های سبز قدم برداشتند در جهت آموزش و تربیت مدیران سبز نیز قدم بردارند.

آموزش مدیران اجرایی در حوزه مدیریت سبز ضروری است

منصور غلامی، وزیر علوم تحقیقات وفناوری در ادامه این مراسم اظهار کرد: مبحث‌های مطرح شده در این مراسم بسیار مهم است، اما یکی از مهم‌ترین مباحث مسئله آموزش مدیران اجرایی در حوزه مدیریت سبز بوده که اگر محقق شود آثار پربرکتی خواهد داشت.

او ادامه داد: از وزارت علوم تقاضا داریم همانگونه که در جهت دانشگاه های سبز قدم برداشتند در جهت آموزش و تربیت مدیران سبز نیز قدم بردارند.

غلامی بیان کرد: بخش کوچکی از مدیریت منابع و محافظت از آن در ارتباط با مردم و محیط زیست شکل می‌گیرد؛ بنابراین این مبحث، جایگاه ویژه‌ای در آموزش داد.

وزیرعلوم با بیان اینکه آموزش به معنای خاص حتما باید به وزارت علوم واگذار شود، تاکید کرد: در حال پیگیری آموزش به صورت عمومی و تخصصی در حوزه دانشگاه ها ودر واحدهای دانشجویان هستیم تا آشنایی بیشتری با حوزه خود پیدا کنند؛ چراکه به کارگیری دانش آنها بر اثر گذاری ماندگار در حوزه حفاظت از محیط زیست اثر موثری خواهد داشت.

غلامی تصریح کرد: همه کسانی که از محیط زیست صحبت می‌کنند بیشتر حفاظت از محیط زیست مدنظرشان است اما درمحیط زیست عوامل اجرایی در فرآیند مدیریت سبز برنامه‌های فراوانی وجود دارد که تأثیرگذار است.

وزیرعلوم گفت: در آینده برنامه آموزش مدیران اجرایی سبز و اختصاص رشته تخصصی و عملی در این حوزه را به دانشجویان مدنظر داریم.

در پایان جلسه نمایشگاه مدیریت سبز با حضور وزیر علوم و معاون رئیس جمهور افتتاح و از دستاورد‌های دانشگاه‌های سراسر کشور بازدید شد.

انتهای پیام/


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


متن درباره دختر ؛ جملات کوتاه و طولانی در مورد دختر قوی و دختر بودن