فرماندار: وضعیت دامغان در شاخص‌های فرهنگی مطلوب است


فرماندار: وضعیت دامغان در شاخص‌های فرهنگی مطلوب است

سمنان-ایرنا- فرماندار دامغان گفت: شهرستان دامغان از لحاظ شاخص‌های فرهنگی و حفظ عفاف و حجاب، از وضعیت خوبی در استان سمنان برخوردار است.

علی اصغر مجد روز سه‌شنبه در جلسه شورای فرهنگ عمومی دامغان رد سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش، تصریح کرد: شهرستان دامغان یکی از شهرهای سرآمد در شاخص‌های فرهنگی است، اما باید با توجه به حجم تبلیغات گسترده دشمن، از ظرفیت‌های خود به خوبی استفاده کنیم.
وی ادامه داد: امروز در سطح جامعه، نگرانی‌هایی در خصوص حفظ ارزش‌ها وجود دارد که باید با استفاده از امکانات موجود و نهایت تلاش، این آسیب‌های اجتماعی را به حداقل برسانیم.
امام جمعه دامغان نیز در این نشست به لازمه‌ راه‌اندازی ستاد احیای امربه معروف و نهی از منکر در دامغان اشاره کرد و گفت: ستاد امر به معروف با عنوان نظارت اجتماعی به منظور رعایت عفاف و حجاب اسلامی در سطح شهر و دانشگاه‌ها باید ایجاد شود.
حجت الاسلام سیدمحمد حسینیان اضافه کرد: شورای فرهنگ عمومی، اتاق فکر هر شهر است که باید درک عمیق از زمان داشته باشد و از گسترش و ترویج ناهنجاری‌ها، جلوگیری کند.
وی اظهار داشت: ازدواج سفید، شبهه افکنی های دینی، طلاق عاطفی و ترویج بی‌حجابی از دیگر موضوع های فرهنگی است که باید به آن توجه ویژه داشت.
امام جمعه دامغان ضمن اشاره به فصل بازگشایی مدارس، افزود: برگزاری یادواره شهدا در مدارس، ساماندهی هیات های مذهبی و بیان مطالب شرعی و انتظار مهدویت، از جمله مواردی است که باید در مدارس مورد تاکید قرار گیرد.
برپایی پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی در دامغان، بیان گزارش عملکرد توسط فرمانده نیروی انتظامی دامغان، ترویج عفاف و حجاب در بین مراکز خصوصی و نهادهای دولتی و غیردولتی از دیگر موضوع های مطرح شده توسط اعضای ستاد در این نشست بود.
آسیب‌ها و ارزش‌های اجتماعی، ارائه اهداف شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر، گزارش عملکرد ناجا، گزارش بازگشایی مدارس و لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه، از عنوان های نشست اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان دامغان بود.

۹۸۵۶/۶۱۰۳

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سمنان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معما / زیر 10 ثانیه نسبت فامیلی ما رو حدس بزنید !!