مرحله نخست نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد


مرحله نخست نظام ارجاع الکترونیک در بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد

بندرعباس- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از آغاز مرحله نخست نظام ارجاع الکترونیک در راستای طرح الکترونیکی کردن سلامت در بیمارستان کودکان بندرعباس خبر داد.

دکتر عبدالله غریب زاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر نظام ارجاع، نسخه پیچی و نسخه نویسی الکترونیکی با بیمه سلامت استان هرمزگان عملیاتی شده و در آینده با سایر شرکت‌های بیمه‌ای نیز اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: استقرار نظام ارجاع نقش بسیار مهمی در بهبود شاخص های بهداشتی و ایجاد ارتباط مناسب میان دو حوزه درمان و بهداشت دارد.

وی با بیان اینکه استقرار این نظام به عنوان نخستین گام در اجرای پرونده الکترونیک سلامت است، گفت: هدف از اجرای نظام ارجاع، اولویت بهداشت بر درمان و اولویت سطح ۱ بر سطوح ۲ و ۳ درمان است.

دکتر غریب زاده گفت: باید بیمار، خدمات را در سطح یک دریافت کند و مدیریت درمانش در این سطح انجام شود و نهایتا ۱۵ درصد ارجاع باید به سطح ۲ صورت گیرد و ارجاع درست باید بر اساس دستوالعمل‌ها و راهنماهای بالینی باشد.

وی تاکید کرد: یکی از مهمترین الزامها در جهت راه اندازی پزشک خانواده شهری استقرار نظام ارجاع الکترونیک است و همیاری پزشکان متخصص اصلی ترین حلقه زنجیره این نظام است.

این مقام مسوول گفت: با اجرای نظام ارجاع الکترونیک، مردم خدمات سلامت را با هزینه های کمتری دریافت خواهند کرد.

استان هرمزگان دارای ۱۷ بیمارستان دولتی با یک هزار و ۱۵۰ تخت فعال است.

۷۱۹۸/۶۰۴۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تاج عالم