چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟


بیمه مسافرتی در حقیقت یک نوع بیمه نامه است که برای انواع مختلف سفر در داخل و خارج از کشور به کار می رود. این بیمه انواع هزینه های درمانی و بیمارستانی از جمله ویزیت پزشک، جراحی، پانسمان، انواع آزمایشهای پزشکی، مخارج بیهوشی، هزینه های اتاق عمل و جابه جایی به بیمارستان، هزینه های دارو، دندانپزشکی، بلایای طبیعی، زایمان و هر حادثه دیگری که طبق...

قانون- همانطور که در زندگی روزمره ممکن است با حوادث غیر مترقبه و خسارات احتمالی مواجه شویم در سفر نیز این امکان وجود دارد که در شرایط بحرانی قرار بگیریم. مثلاً به علت تاخیر به پرواز نرسیم، چمدان و مدارک خود را گم کنیم، بیمار شویم یا در شرایطی قرار بگیریم که به پول زیادی احتیاج پیدا کنیم. بدیهی است که در چنین شرایطی چون از محل زندگی خود دور هستیم نمی توانیم همه چیز را به صورت معمول مدیریت کرده و حل نماییم. بنابراین بهتر است برای چنین شرایط احتمالی از قبل برنامه ریزی کنیم.

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

همچنین پر واضح است که همه مشکلات را نمی توانیم با خرج کردن پول حل کنیم. از سوی دیگر اصلاً حمل مقدار زیادی پول، خود خطر آفرین است و ممکن است ما را دچار مشکل کند. کمک گرفتن از دوستان و آشنایان در حالی که به کشور دیگری سفر کرده ایم نیز چندان منطقی به نظر نمی رسد. اما اگر از بیمه نامه های مسافرتی استفاده کنیم نیازی به چاره اندیشی در خصوص حل مشکلات احتمالی نداریم.
همراه داشتن یک بیمه مسافرتی معتبر به ما کمک می کند اگر از پروازی جا مانده ایم یک بلیط هواپیما خارجی را مجدداً با هزینه کمتری خریداری نماییم. اگر چمدان و مدارک خود را گم کرده ایم در سریعترین زمان ممکن مایحتاج ضروری خود را تهیه و مشکل خود را حل کنیم و حتی اگر بیمار شده و نیاز به مراقبت های پزشکی داریم، بتوانیم به سادگی هزینه های درمان را پوشش دهیم.

بیمه مسافرتی چیست؟

بیمه مسافرتی در حقیقت یک نوع بیمه نامه است که برای انواع مختلف سفر در داخل و خارج از کشور به کار می رود. این بیمه انواع هزینه های درمانی و بیمارستانی از جمله ویزیت پزشک، جراحی، پانسمان، انواع آزمایشهای پزشکی، مخارج بیهوشی، هزینه های اتاق عمل و جابه جایی به بیمارستان، هزینه های دارو، دندانپزشکی، بلایای طبیعی، زایمان و هر حادثه دیگری که طبق قرارداد بین بیمه گر و بیمه گذار توافق شده است را تقبل می کند.

برای انجام چه سفرهایی باید بیمه مسافرتی بخریم؟

در گذشته تهیه بیمه نامه های مسافرتی بیشتر برای سفرهای خارجی معمول بود. به همین خاطر مسافران پس از خرید بلیط هواپیما یا قطار خارجی خود در اولین فرصت با مراجعه به دفاتر بیمه، نسبت به تهیه آن اقدام می کردند. امروزه اما این بیمه نامه برای انواع و اقسام سفر از جمله سفرهای داخلی و خارجی اعم از سفر تفریحی، سفر تجاری، سفر دانشجویی، سفر ورزشی، سفر زیارتی و سفرهای بلند مدت با مفاد متفاوتی صادر می شود.

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

بیمه های مسافرتی چه مدت اعتبار دارند؟

بیمه نامه های مسافرتی بسته به نوع سفر و شرکت بیمه کننده از 6 ماه تا یکسال اعتبار دارند. بنابراین اگر مدت زمان سفر شما از تاریخ اعتبار بیمه بیشتر است حتماً قبل از سفر بیمه نامه مربوطه را باطل کرده و قرارداد جدیدی در این خصوص با شرکت بیمه خود تنظیم نمایید. اما آیا این کار به صورت آنلاین نیز امکان پذیر هستند؟ برای یافتن پاسخ این سوال ادامه مطلب " چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟ " را در قاصدک 24 بخوابید.
امروزه اغلب مسافران، بیمه نامه های مسافرتی خود را به صورت آنلاین و از طریق سایت های متعددی که در این زمینه فعال هستند، خریداری می کنند. چرا که این قبیل سایت ها همانند قاصدک 24 برای مسافران خارجی خود خدمات ویژه ای را در نظر می گیرند. به طور مثال سامانه جامع خرید بلیط سفر قاصدک 24 به مسافران خود امکان می دهد با خرید یک بلیط هواپیمای خارجی در مسیرهای آسیایی، برای مدت زمان ویژه ای از خدمات بیمه مسافرتی این مجموعه به صورت رایگان برخوردار شوند. البته لازم به ذکر است این خدمات با خرید بلیط قطار یا اتوبوس خارجی به مسافران تعلق نمی گیرد و تنها برای پروازهای خارجی این مجموعه در نظر گرفته شده است.
بنابراین مسافرانی که تصمیم دارند به طور مثال با یک بلیط اتوبوس تهران – استانبول راهی ترکیه شوند، می توانند با مراجعه به بخش بیمه مسافرتی در صفحه نخست وبسایت، مقصد و تاریخ سفر خود را تعیین نمایند. سپس در فیلدهای مربوطه مدت زمان سفر و نوع ویزای خود را انتخاب و از میان عنوان‌های نمایش داده شده بیمه نامه مسافرتی دلخواه خود را خریداری نمایند.

چرا باید بیمه مسافرتی بخریم؟

بیمه مسافرتی هزینه چه نوع حوادثی را پوشش می دهد؟

- اگر به هر دلیلی نیاز به کنسل کردن سفر دارید، مثلاً بیمار شده اید، از پرواز جا مانده اید، در محل زندگی خود با سیل یا زلزله مواجه شده اید یا مواردی از این دست، حتماً بیمه مسافرتی بخرید. چرا که در چنین شرایطی تنها با در اختیار داشتن یک بیمه نامه مسافرتی معتبر می توانید هزینه هایی که برای آماده سازی مقدمات سفر متحمل شده اید را باز پس بگیرید و ضررو زیان کمتری ببینید.
- در صورتی که طوفان و بلاهای طبیعی مقصد شما را با وضعیت بحرانی مواجه ساخته است و در فرودگاه سرگردان هستید یا جایی برای ماندن در مقصد ندارید، تنها بیمه نامه های مسافرتی می توانند به دادتان برسند. چرا که در چنین شرایطی شرکت بیمه کننده موظف است هزینه های شما برای بازگشت به مبدا را گردن بگیرد یا اقامتگاه جدیدی برایتان مهیا کند.
- هزینه های بالای درمان در کشورهای دیگر تنها با یک بیمه مسافرتی معتبر جبران می‌شود. شرایطی را در نظر بگیرید که نیاز به جراحی فوری یا بستری شدن در بیمارستان دارید و می بایست هزینه های ویزیت، دارو و درمان را از جیب بپردازید بدیهی است که با در اختیار داشتن یک بیمه نامه مسافرتی دیگر لازم نیست با این مسائل دست به گریبان شوید.
- تمام وسایل مورد نیاز خود را در یک چمدان جای داده اید و حال چمدان شما به دلیل سهل انگاری ایرلاین یا فرودگاه مبدا، به مقصد دیگری فرستاده یا گم شده است. در این شرایط با داشتن یک بیمه مسافرتی میتوانید در کوتاهترین زمان ممکن مایحتاج ضروری خود را فراهم سازید و وضعیت چمدان گمشده خود را پیگیری نمایید.
- مدارک سفرتان ربوده شده است و شما برای ادامه سفر خود نیاز به تهیه مدارک جدید دارید. بدیهی است تنها در صورتی که سفر خود را بیمه کرده باشید می توانید به روند دریافت مدارک جدید سرعت داده و مسافرت خود را ادامه دهید.
در نهایت گفتنی است هزینه های غیر معقول و حوادث غیر مترقبه دیگری نیز وجود دارند که ممکن است هر مسافری در طی مدت زمان سفر خود با آنها مواجه شود. اغلب بیمه نامه های مسافرتی لیست بلندی از این حوادث را پوشش می دهند و به بیمه گذار کمک می کنند تا در شرایط بحرانی آرامش خود را حفظ کند و با هزینه های کمتری شرایط سفر خود را بهبود بخشد. از این رو بیمه به هیچ عنوان هزینه ای اضافی و بیهوده نیست بلکه تضمینی است که با صرف هزینه ای اندک، آسودگی خیال را برای مسافران به ارمغان می آورد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سخنگوی نیروهای مسلح: دو ناوشکن آمریکایی را با تعدادی پهپاد هدف قرار دادیم