صدور مجوز ایجاد 2 ناحیه صنعتی مرزی در خراسان شمالی


صدور مجوز ایجاد 2 ناحیه صنعتی مرزی در خراسان شمالی

بجنورد- ایرنا- به دنبال امضای تفاهم‌نامه در جریان سفر استانی رییس جمهوری، مجوزهای لازم برای ایجاد نواحی صنعتی در 2 بخش مرزی غلامان و جرگلان، شهرستان راز و جرگلان خراسان شمالی صادر شد.

فرماندار راز و جرگلان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این مطلب، ایجاد نواحی صنعتی را موجب شتاب‌گیری سرمایه گذاری در این شهرستان محروم دانست و اظهار داشت: سرمایه‌گذاران برای تأمین زمین مناسب در این شهرستان مشکل دارند و به منظور تسهیل کار و رفع برخی از مشکلات سرمایه گذاران ایجاد نواحی صنعتی کلید خورد.

محمد زارعی هدک افزود: برای ایجاد این هر یک از این نواحی صنعتی در گام نخست به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که با توجه به تفاهم منعقد شده با شرکت شهرکهای صنعتی، نیمی از منابع مالی آن از طریق این شرکت و نیمی دیگر از طریق استان تأمین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ساخت تنها ناحیه صنعتی منطقه از سال ۹۷ در شهر راز، مرکز شهرستان آغاز شده، گفت: هم اکنون برخی از زیرساخت های لازم مانند آب و برق این ناحیه تأمین و تسطیح و خیابان کشی آن نیز انجام شده است.

فرماندار راز و جرگلان با بیان اینکه تاکنون پنج سرمایه گذار اقدام به دریافت زمین در ناحیه صنعتی راز کرده اند، اظهار داشت: با پیش‌بینی‌های انجام‌شده و بنا بر نقشه طراحی‌شده برای ناحیه صنعتی راز امکان استقرار ۱۰۰ کارگاه کوچک وجود دارد.

ناحیه صنعتی راز به مساحت ۶ هکتار در ۵ کیلومتری شهر راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان قرار دارد و عملیات اجرایی آن از اواخر سال ۹۷ آغاز شده است.

شهرستان ۷۰ هزار نفری مرزی راز و جرگلان در ۱۲۰ کیلومتری مرکز خراسان شمالی قرار دارد.

هم اکنون ۶ ناحیه و ۹ شهرک صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی در خراسان شمالی وجود دارد که زمین های آن قابل واگذاری به سرمایهگذاران است.

ب/۵۱۳۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج