دفاع‌مقدس سرشار از فرهنگ عاشورایی و شهادت‌طلبی بود


دفاع‌مقدس سرشار از فرهنگ عاشورایی و شهادت‌طلبی بود

زنجان - ایرنا - بنیانگذار یگان رزمی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: دفاع مقدس سرشار از فرهنگ و تفکر عاشورایی و روحیه جهاد و شهادت‌طلبی بود که هرگز فراموش نمی‌شود.

سردار فتح الله جعفری، چهارشنبه شب در سومین یادواره شهدای مدافع حرم و ۱۷۵ شهید مسجد آیت‌الله دستغیب زنجان افزود: رزمندگان اسلام در این دوران پرافتخار با ایثار، مقاومت و پایمردی‌های خود، کمر رژیم بعث عراق را شکسته و استکبار جهانی را مایوس و ناامید کردند.

وی با بیان اینکه بدون داشتن روحیه شهادت طلبی، امکان پیروزی در جنگ تحمیلی نابرابر وجود نداشت، اظهار داشت: فرماندهان سپاه برای بیرون راندن سربازان رژیم بعث عراق از مرزهای ایران و شکست صدام، طرح های عملیاتی پیچیده و کارآمد، طراحی کردند و با اجرای این عملیات ها، تمامی معادلات جنگی دشمن را برهم زدند.

سردار جعفری با تاکید بر اینکه ایمان، فرهنگ علوی و عاشورایی طی دوران دفاع مقدس در میان رزمندگان اسلام موج می زد، افزود: نیروهای ایران در این جنگ، حماسه های بسیار آفریدند و قدرت ایمان و بازدارنگی خود را به رخ دشمنان کشیدند.

وی که از فرماندهان ارشد دوران دفاع مقدس است، داشتن ایمان و روحیه بالا را از اصول مهم در جنگ با دشمن ذکر کرد و گفت: اگر در میدان مبارزه با دشمنان، ترس و ضعف بر فرماندهان و سربازان چیره شود در این صورت نمی‌توان از سرزمین و مردم خود در برابر دشمن دفاع کرد و بر آنان پیروز شد.

سردار جعفری، شهدا در نبرد با سربازان رژیم بعث عراق به فرهنگ ارزشمند برگرفته از سرور و سالار شهیدان، تکیه کردند و برای دفاع در مقابل دشمنان تا پای شهادت رفتند، افزود: در آن دوران تجهیزات جنگی ایران در برابر تجهیزات سربازان رژیم بعث عراق بسیار ناچیز و ناکارآمد بود و به درد مقابله و مبارزه با دشمن سراپا مسلح نمی‌خورد و رزمندگان اسلام با علم به این موضوع از جان خود گذشتند و نشان دادند که داشتن سلاح و تجهیزات مدرن در برابر ایمان و شهادت، هیچ است.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جملات و متن تبریک روز جهانی خلبان به همسرم و عشقم + عکس نوشته و استوری