هرج و مرج در زندان اوین، پس از خودکشی یک زندانی در بند روحانیت


هرج و مرج در زندان اوین، پس از خودکشی یک زندانی در بند روحانیت

یکی از زندانیان در بند روحانیت زندان اوین به دلیل زندگی سخت زندانیان و خانواده‌های‌شان خود را کشت

قانون- متاسفانه باوجود دستورات تحول در دستگاه‌قضایی، تغییرات در این قوه به کندی پیش می‌رود و همین موضوع سبب بروز مشکلاتی شده‌است. از طرفی نیز بدنه قوه‌قضاییه در برابر اظهارات ‌انقلابی رئیسی، اقداماتی انفعالی و حتی تقابلی دارند و این موضوع به مشکلات افزوده‌است.

همانگونه که گفته شد، زندگی سخت زندانیان و خانواده آنان به شکلی است که در هفته گذشته یک زندانی در بند ویژه روحانیت خودکشی کرد. با تاسف باید گفت که بی‌کفایتی سرپرست جدید زندان اوین، صدای زندانیان و حتی زندان‌بانان را نیز در آورده‌است.

از همه مهتر مصائبی است که زندانیان در زندان بزرگ تهران با آن روبه‌رو هستند. این زندان پس از سال‌ها همچنان از امکانات اولیه زندگی برای زندانیان محروم است و حتی به دلیل ازیاد زندانیان، تعدادی در راهروها خوابانده می‌شوند!

از طرفی دیگر رفتار خشن و توهین‌آمیز با زندانیان امری عادی شده‌است و ظاهرا به نظر می‌رسد سازمان زندان‌ها گیر "جهانگیر" است. پس از فاجعه کشتن یک زندانی در زندان فشافویه و خودکشی کاووس‌سید‌امامی در زندان اوین همچنان خودکشی‌ها در اعتراض به مظلمه‌های قضایی ادامه دارد و اداره زندان‌ها بر همان رویه قبل بوده و در بر همان پاشنه می‌چرخد.

انتظارها از تغییرات جدید قوه‌قضاییه فراتر از این وضعیت بود ولی امروز حتی شاهد آن هستیم که رویه گذشته در پیش است و نمایندگان مردم در مجلس نیز حتی اجازه بازدید از وضعیت زندان‌ها را ندارند و این شایسته نظام اسلامی نیست.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


5 میلیون نفر از جاماندگان، سهام عدالت می‌گیرند