جنوبی‌ها مراقب سیلاب و صاعقه باشند


جنوبی‌ها مراقب سیلاب و صاعقه باشند

تهران - ایرنا - کارشناس سازمان هواشناسی گفت: این هفته به ویژه بعدازظهرها و شب‌ها، برخی مناطق جنوب کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی خواهند داشت که موجب آبگرفتگی معابر، سیلاب ناگهانی، بالا آمدن آب در مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی و وقوع صاعقه در ارتفاعات خواهد شد.

فریبا گودرزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا افزود: این وضعیت در نیمه جنوبی کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب شرق فارس و برخی نقاط هرمزگان رخ خواهد داد و به هموطنان توصیه می‌شود از تردد و توقف در مسیل‌ها و مسیر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

وی اظهارداشت: امروز سواحل دریای خزر بارش باران خواهند داشت و برای استان های خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و شمال سمنان هم بارش باران، رعد و برق و وزش بادهای شدید موقتی رخ می‌دهد. البته فردا بارش ها کمتر می‌شود و گیلان و ارتفاعات مازندران بارش پراکنده خواهند داشت.

گودرزی ادامه داد: چهارشنبه با گذر امواج تراز میانی جو در برخی مناطق گیلان، مازندران و گلستان بارش پراکنده پیش بینی شده است و ارتفاعات قزوین، البرز، تهران، سمنان و ارتفاعات زاگرس مرکزی هم رگبار پراکنده همراه با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی خواهند داشت.

کاهش دما در تهران

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: امروز آسمان تهران صاف تا کمی ابری است که در برخی ساعات با وزش باد همراه خواهد بود، کمینه دمای امروز صبح پایتخت ۱۸ درجه بالای صفر و بیشینه دمای امروز تهران به ۳۰ درجه بالای صفر می‌رسد که فردا به ۲۹ درجه خواهد رسید.

گودرزی گفت: شهرکرد با دمای ۴ درجه بالای صفر و اهواز با دمای ۴۴ درجه بالای صفر به ترتیب خنک ترین و گرمترین نقاط کشور در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه محیط زیست

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند/ 26 همت بدهی بیمه‌ها