آمار بیکاری در یزد 1.9 درصد بیشتر از میانگین ملی است


آمار بیکاری در یزد 1.9 درصد بیشتر از میانگین ملی است

یزد- ایرنا- مدیرکل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی یزد گفت: هم اکنون آمار افراد جویای کار استان 13.9 درصد است که نسبت به میانگین ملی 1.9 درصد بیشتر است و برای حل آن به همکاری دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و خیران نیاز است.

محمدحسین ریاحی سه‌شنبه شب در جلسه هماهنگی در خصوص ایجاد سامانه یکپارچه‌سازی اشتغال و بیکاری در استان افزود: بر اساس آمار موجود حدود ۵۲ هزار نفر در استان بیکار هستند که برای اشتغال آنها به عزم جدی و همکاری همگان نیاز است.

وی ادامه داد: یکی از بهترین راه‌ها برای حل این معضل داشتن آمار دقیق افراد جویای کار است که در این ارتباط باید سامانه جامع یکپارچه برای شناسایی متقاضیان کار و مطالبات آنها طراحی شود.

این مسئول بخش تعاون اظهار داشت: در این خصوص طراحی اولیه سامانه تهیه شد و به دستگاه‌های مختلف پیشنهاد شد تا بعد از نقد و بررسی و رفع معایب نسبت به اجرای آن برای استان اقدام شود.

ریاحی تصریح کرد: اکنون ۲۸ مرکز کاریابی در ۱۰ شهرستان‌ استان نسبت به ثبت‌نام متقاضیان کار فعالیت دارند که می‌توان نسبت به ارتباط بیشتر آنها با صنعت و کارفرمایان اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی یزد تاکید کرد: ۲۲ دستگاه نسبت به صدور مجوز اشتغال در بخش‌های مختلف فعالیت دارند که ساماندهی و نظارت‌ها باید جدی گرفته شود.

به گفته ریاحی‌داشتن بانک اطلاعات بیکاران و شاغلان هر ۲ حوزه برای برنامه‌ریزی و اقدام در حل معضل بیکاری ضروری است و باید در رابطه با همکاری دستگاه‌های اجرایی را شاهد باشیم .

در این جلسه نمایندگان تعدادی از دستگاه‌های اجرایی و بخش‌خصوصی بر ضرورت ایجاد سامانه متمرکز، بررسی مسائل و مشکلات اشتغال و همکاری مسئولان تاکید کردند.

مطابق قانون اساسی فعالیت اقتصادی ایران متشکل از بخش‌های دولتی، خصوصی و تعاونی است که در حال حاضر بیشترین (حدود ۷۵ درصد) فعالیت در اختیار بخش دولتی است و سهم بخش تعاون در برنامه توسعه ششم باید به ۲۵ درصد برسد که سهم کنونی با این عدد تا حدود زیادی فاصله زیاد دارد.

در حال حاضر سه هزار و ۲۸۵ فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی و ۱۱ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری اسمی با اشتغال ۱۰۰ هزار و ۴۴۵ نفر در استان یزد وجود دارد.

تولید بیش از ۸۰۰ نوع کالا، رتبه نخست تولید کاشی و سرامیک کشور با بیش از ۵۰ درصد، رتبه دوم تولید محصولات نساجی، رتبه سوم تولید فولاد کشور و رتبه نخست تولید رومبلی، ترمه و روفرشی از جمله جایگاه‌های برتر استان در اقتصاد ملی است.

۷۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس های جنجالی و برهنه سارا و نیکا در استخر مختلط