فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از راهبردهای اصلی انقلاب است


فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از راهبردهای اصلی انقلاب است

گنبدکاووس - ایرنا - رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس می‌گوید که فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت از راهبردها و گفتمان‌های اصلی انقلاب اسلامی و برگرفته از نص صریح قرآن و عترت است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین رضا دیلمی روز سه شنبه درجلسه ساماندهی شئون فرهنگی در مناسب‌های مذهبی که با موضوع عزاداری اربعین حسینی برگزار شد، گفت: مکتب مقاومت و ایستادگی از موضوعات مهم در مسیر عدالت‌خواهی و استکبارستیزی است که در آموزه‌های دینی و قرآنی نیز به آن تاکید شده است.

وی با بیان اینکه در این مکتب خداوند به ما می‌گوید که مقابل طاغوت و جبهه کفر بایستند و از عده و امکانات آنان نترسید زیرا من شما را یاری می کنم، افزود: مصداق عینی این مقاومت، انقلاب اسلامی بود که امام راحل با همراهی مردم در مقابل طاغوت ایستادند و انقلاب را به پیروزی رساندند.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: امروز فرهنگ مقاومت، ایثار و شهادت به برکت انقلاب اسلامی در جهان به یک فرهنگ عمومی تبدیل شده است و بایستی تلاش کنیم این فرهنگ که نهضت عاشورایی امام حسین (ع) هم از دیگر مصادیق‌ آن است، همواره زنده مانده و به نسل جوان منتقل شود.

وی با قدردانی از برگزاری خوب مراسم‌های عزاداری دهه اول محرم در مساجد، حسینیه‌ها و امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس توسط ۱۷۰ هیات مذهبی فعال این شهرستان و انجام ۱۰۰۰ سخنرانی مذهبی در این ایام، تصریح کرد: مراسم متمرکز عزادری اربعین حسینی هم ۲۷ مهر امسال در محل آستان امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار می‌شود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی گنبدکاووس با تاکید بر ضرورت حضور گسترده هیات‌های مذهبی این شهرستان و برخی شهرهای همجوار در مراسم عزادارای اربعین حسینی، ادامه داد: برای پذیرایی از عزاداران اربعین چند موکب (ایستگاه صلواتی) در مسیر امامزاده و نیز در مسیر پیاده‌روی زائران از شهرهای همجوار برپا می‌شود.

حجت الاسلام دیلمی اضافه کرد: امسال با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، انتظار است تا برخی هیات‌های عزاداری دانش آموزی و دانشجویی در گنبدکاووس تشکیل و در مراسم متمرکز عزاداری اربعین در این شهرستان شرکت نمایند.

شهرستان گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

/۳۰۳۹/۱۸۶۰

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


زشتی 9 ملکه زیبایی جهان بدون آرایش ! + عکس های قبل و بعد از مسابقه