نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در یزد حمایت می‌شوند


نویسندگان حوزه ایثار و شهادت در یزد حمایت می‌شوند

یزد - ایرنا - معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد گفت: نویسندگان و ناشران این عرصه که آماده همکاری باشند از لحاظ مادی و معنوی در استان برای چاپ و انتشار آثار مناسب در حوزه ایثار و شهادت حمایت می‌شوند.

اعظم حجت عصر یکشنبه در نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس در گفت و گو با ایرنا افزود: کار شناسایی نویسندگان و ناشران این حوزه آغاز شده است، هم اکنون هشت نفر در چاپ و انتشار کتاب دفاع‌مقدس همکاری دارند.

وی ادامه داد: ارائه تسهیلات، پیگیری رفع مشکلات چاپ، همکاری در تدوین و ایجاد زمینه برای فروش و توزیع کتاب از جمله خدماتی است که انجام می‌گیرد.

این مسئول فرهنگی اظهار داشت: تاکنون ۵۲ عنوان کتاب و همچنین هشت مورد به صورت صوتی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان و جوانان گذاشته شده است .

حجت خاطر نشان کرد: هشت جلد کتاب در دست تدوین است، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال‌جاری این آثار در پیشخوان کتابفروشی‌های استان قرار گیرد.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه‌های کتاب و جلسه‌های نقد و بررسی آثار مکتوب و صوتی از جمله ماموریت‌های مهم این اداره‌کل است.

معاون ادبیات اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یزد بیان داشت: تمام نویسندگان و ناشران برای همکاری می‌توانند به این اداره کل مراجعه کنند.

حجت گفت: چاپ کتاب و ارائه آن به مردم و جوانان در خصوص دفاع‌مقدس نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

نخستین روز بزرگداشت هفته دفاع مقدس از امروز ۳۱ شهریورماه آغاز شد.

امسال سپاه یزد به مناسبت هفته دفاع مقدس ۲۴۰۰ برنامه و نهادهای اداری نیز ۷۰۰ برنامه مختلف به همین مناسبت برگزار می‌کنند.

استان یزد حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۳۰۰ هزار نفر آن عضو اقشار مختلف بسیج هستند، این استان ۵۰ هزار رزمنده نیز دارد و در دفاع مقدس سه هزار و ۸۵۰ شهید تقدیم نظام کرد، همچنین ۱۰ هزار جانباز و ۷۷۷ نفر آزاده دارد.

۳۱ شهریور ۱۳۵۹ یعنی ۱۹ ماه و ۸ روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۱۳۵۷ ارتش عراق با حمایت استکبار جهانی برای از پای درآوردن انقلاب اسلامی در ایران از زمین و هوا و دریا به خاک کشورمان حمله کرد.

یگان‌های پیاده عراق که به انواع سلاح‌های سبک و سنگین شرق و غرب در آن زمان مسلح بود،. سنگین‌ترین واحد پیاده نظام منطقه خاورمیانه را در اختیار داشت.

۵۳۶/ ۲۰۴۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...