سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد


سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس از آغاز سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس خبر داد.

صدیقه کیوان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس سال 89 تشکیل و فعالیت عملی آن از بهمن‌ماه سال 90 با هدف کمک به هزینه‌های دارو و درمان کودکان سرطانی آغاز شد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از بیماران تحت پوشش ما از روستاها مراجعه می‌کنند هزینه ایاب و ذهاب آن‌ها را نیز هم در نظر گرفته‌ایم.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس افزود: کار خود را از طریق بازارچه‌های خیریه و با تحت پوشش قرار دادن 30 کودک آغاز کردیم و اکنون نزدیک به 370 بیمار را تحت پوشش داریم.

کیوان تصریح کرد: در سال 94 با کمک خیرین و دانشگاه علوم پزشکی اولین بخش استاندارد خون سرطان در بیمارستان کودکان بندرعباس ساخته و تجهیز شد و تمامی دستگاه‌های فوق تخصصی آن توسط خیرین خریداری و نصب شده است.

سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه طول درمان کودکان سرطانی زیاد است و بعد از مرخص شدن از بیمارستان نمی‌توانند در مدارس عادی شروع به تحصیل کنند، جا مانده از تحصیل محسوب می‌شوند و وقتی یکی دو سال به مدرسه نروند تمایلی به ادامه تحصیل پیدا نمی‌کنند، ازاین‌رو پیگیر ایجاد یک مدرسه در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس شدیم.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: البته پیش‌ازاین نیز چندین معلم به بیمارستان می‌آمدند و کمک می‌کردند تا دانش‌آموزان بتوانند درس خود را ادامه دهند اما متأسفانه چون دانش‌آموزان کارنامه رسمی نداشتند نمی‌توانستند مقاطع تحصیلی بالاتر را ادامه دهند.

کیوان ادامه داد: به همین دلیل با همکاری آموزش‌وپرورش و تائید دانشگاه علوم پزشکی و بیمارستان کودکان در سال 95 اولین مدرسه بیمارستانی کشور در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان با حضور مسئولان استانی تأسیس شد و اولین کارنامه رسمی به دانش‌آموزان مدرسه بیمارستانی ارائه داده شد.

وی با اشاره به اینکه معلمینی که با ما همکاری می‌کنند اکثراً به‌صورت خیریه‌ای کار می‌کنند، بیان کرد: بسیاری از مدیران مدارس با ما همراهی کردند تا معلمان بتوانند ساعت کاری خود را تنظیم کنند و دانش‌آموزان ما را نیز حمایت کنند.

سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس اضافه کرد: شرایط مدرسه بیمارستانی در بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان با مدارس عادی فرق می‌کند، در مدرسه عادی بچه‌ها سر ساعت مشخصی به مدرسه رفته و تعطیل می‌شوند اما در این مدرسه بستگی به شرایط بخش و وضعیت جسمی بیمار ممکن است آموزش در ساعات صبح، ظهر، عصر و یا شب انجام شود.

کیوان اظهار کرد: این اتفاق باعث شادابی و نشاط بچه‌ها و خانواده‌ها شده و بچه‌ها می‌توانند احساس کنند که بیماری باعث نمی‌شود که نتواند زندگی عادی خود را ادامه دهند.

وی افزود: در حال حاضر به دلیل اینکه کودکان سرطانی ازنظر جسمانی در شرایطی هستند که هیچ بیمار دیگری نمی‌تواند در کنارشان قرار گیرد و ممکن است روند درمانشان را مختل کند، دیگر کودکان نمی‌توانند از این مدرسه استفاده کنند اما اگر فضای مناسب ایجاد شود که بتوانیم مدرسه‌ای مستقل را در بیمارستان داشته باشیم و سایر بخش‌ها هم بتوانند از آن استفاده کنند خیلی خوب است.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس تصریح کرد: تعداد دانش‌آموزان مدرسه بیمارستانی در طول سال متغیر است، برای مثال برای آغاز سال تحصیلی امسال ما 20 دانش‌آموز کلاس اولی داریم اما ممکن است با آغاز سال تحصیلی کودکی که در حال تحصیل است بهبود یابد اتمام و بتواند به مدرسه عادی برود، یا بیماری که به مدرسه عادی می‌رود به این مدرسه منتقل شود؛ بنابراین نمی‌توانیم آمار ثابتی برای تعداد دانش‌آموزان این مدارس ارائه دهیم.

کیوان عنوان کرد: از کارهای مهم دیگری که در موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس انجام شده ایجاد بخش مددکاری و روانشناسی برای همراهی خانواده‌ها است تا بتوانند این دوران سخت را تحمل کنند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به همراهی دانشگاه علوم پزشکی، خیرین و دکتر مولوی که دوره پیوند را دیده امیدوارم در آینده‌ای نزدیک بتوانیم بخش پیوند مغز و استخوان را نیز در بیمارستان کودکان راه‌اندازی کنیم که اگر این اتفاق بیفتد کار بزرگی برای استان هرمزگان و کشور صورت می‌گیرد و از خیلی مناطق می‌توانند به این بخش آمده و از امکانات آن استفاده کنند.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس اضافه کرد: همچنین کمک به ساخت بیمارستان فوق تخصصی کودکان الحاقی بیمارستان کودکان بندرعباس را نیز در برنامه‌های خود داریم، اگر بتوانیم بخش خون و سرطان را در بیمارستان جدید نیز در نظر بگیریم و خدمات بهتر و بیشتری را برای بیماران داشته باشیم شاید دیگر نیاز نباشد بیماران ما به خارج استان هرمزگان مراجعه کنند.

کیوان بیان کرد: علی‌رغم شرایط بد اقتصادی همراهی مردم با ما خیلی خوب بوده است، امسال نیز مثل همیشه برای آغاز سال تحصیلی و تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مردم همراهی خیلی خوبی داشتند.

سال تحصیلی مدرسه بیمارستانی بخش خون و سرطان بیمارستان کودکان بندرعباس آغاز شد

وی اظهار کرد: مردم ما آن‌قدر مهربان و با گذشت هستند که حاضرند از خیلی رفاهیات خود بگذرند و با کودکان سرطانی تحت پوشش و خانواده‌هایشان همراهی کنند تا از بار مشکلات خانواده‌های این بچه‌ها کم کنند.

مدیر اجرایی موسسه حمایت از کودکان سرطانی ساحل خلیج‌فارس در پایان خاطرنشان کرد: از تمامی همراهانی که از ابتدای تأسیس موسسه و به‌صورت شبانه‌روزی و در گرما و سرما در کنار ما بودند و هیچ‌گاه ما را تنها نگذاشتند تشکر ویژه دارم.

انتهای پیام


منتخب امروز


تست شخصیت شناسی/ در این تصویر چه می بینید؟