حذف محدوده جغرافیایی برای ثبت نام در مدارس
حاجی میرزایی گفت: در نظر داریم شرایط به گونهای باشد تا دانش آموزان خودشان بدون جبر جغرافیایی در مدرسه ای مورد علاقه نام نویسی کنند.
او ادامه داد: ۸۶/۴ درصد دانشآموزان در مدارس دولتی هستند و ۴۸۰ هزار نفر را اتباع بیگانه شامل میشوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۵۷۰ هزار کلاس در ۱۱۰ واحد آموزشی تحصیل خوهند کرد، اظهار کرد: ۴۵ درصد مدارس کمتر از ۵۰ دانشآموز دارند و برای پوشش حداکثری دانشآموزان نهایت تلاش را داریم.
حاجی میرزایی بیان کرد: در سیاست سند تحول بنیادین به سمت مدارس متوسط و بزرگ پیش میرویم، دسترسی به معلمان و آزمایشگاهها باید مورد توجه باشد، همچنین از خیرین مدرسهساز خواستاریم به سمت ساخت مدارس بزرگ و متوسط بروند.
حاجی میرزایی با اشاره به اینکه بیش از ۱۴۰ هزار جلد کتاب درسی توزیع شده است، گفت: ۳۲ میلیارد تومان برای توزیع کتاب رایگان در سیستان و بلوچستان و مناطق محروم در نظر گرفته شده است، همچنین برای چاپ و توزیع کتاب درسی در سراسر کشور ۷۰ درصد یارانه در نظر گرفتیم.او درباره ثبتنام در مدارس با توجه به محدوده جغرافیایی گفت: در نظر داریم شرایط به گونهای باشد تا دانشآموزان خودشان بدون جبر جغرافیایی، در مدرسهای مورد علاقه نامنویسی کنند.
وزیر آموزش و پرورش افزود: برای جلوگیری از تخلفات احتمالی بازدیدهای میدانی داریم و تاکنون ۲۸ هزار تخلف ثبت شده است، ۱۱۰ هزار واحد آموزشی داریم که سعی میکنیم تخلفات در این تعداد مدارس به حداقل کاهش یابد.
حاجی میرزایی درباره انتفال مفاهیم سند تحول گفت: قصد داریم محتوای سند به عنوان یک گفتگوی در جامعه محقق شود، برای استقرار نظام نیازمند درمی مشترک از مفاهیم هستیم بنابراین باید برای اجرای سند گفتگوهایی در نظام تعلیم و تربیت و سطح جامعه ترتیب دهیم.
او افزود: این اهداف دانش آموز را برای زندگی مستقل و شرافتمند تربیت کند و بنا دارد نسل آتی مهارت های لازم برای زندگی کردن و تصمیم گرفتن داشته باشد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برخی از مشکلات فعلی ناشی از ضعف مهارت ها در نسل فعلی است، تصریح کرد: در کنار دانش باید مهارتها هم توسعه یابد.
حاجی میرزایی با تاکید بر تغییر مدیریت در آموزش و پرورش گفت: اجرای سند تحول بنیادین مرد تحول میخوادهد، باید در زیر نظام تامین منابع انسانی به ساماندهی مناسب برسیم، افزایش دانش و مهارت معلمان مدنظر است؛
او با بیان اینکه اکنون کنکور فقط حافظه را میسنجد، گفت: کنکور در شرایط کنونی نظام آموزشی ما را گروگان گرفته است و تمام مفاهیم تعلیم و تربیت درگیر کنکور است اما باید به گونه ای دیگر این کنکور ترتیب داده شود
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برنامه درسی ملی گفت: باید تغییراتی در این موضوع هم داشته باشیم و به طور کلی برای اجرای هر زیر نظام مسئولی در نظر می گیرم تا این اهداف را دنبال کنیم.
در حال تکمیل....