پلیس زنجان به استقبال مهر می‌رود


پلیس زنجان به استقبال مهر می‌رود

زنجان - ایرنا - فرمانده نیروی انتظامی استان زنجان گفت: پلیس این استان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس، با اتخاذ تمهیدات انتظامی و ترافیکی با تمام توان به استقبال مهر رفته و چتر امنیتی خود را گسترده‌تر می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس زنجان، سردار رحیم جهانبخش، روز شنبه با تبریک آغاز سال تحصیلی جدید و هفته دفاع مقدس افزود: بی‌شک، نقش مدرسه و دانشگاه در برقراری امنیت، نهادینه سازی قانون‌گرایی، ضابطه‌مندی و مقابله با معضلات و آسیب های اجتماعی بسیار مهم و اساسی است.

وی با اعلام اینکه انسجام و تعامل بین پلیس، مدرسه و دانشگاه، نوید بخش چشم اندازی روشن و افقی درخشان از امنیت مطلوب و پایدار است، ابراز امیدواری کرد با آغاز سال تحصیلی جدید قلب ها به یکدیگر نزدیکتر و اراده ها برای تعالی و شکوفایی استعداد های فرزندان این مرز و بوم مصمم تر و گام ها برای مقابله با مجرمان و قانون شکنان استوارتر شود.

سردار جهانبخش اظهار داشت: در سال تحصیلی جدید پلیس به‌ صورت محسوس و نامحسوس برای افزایش ضریب امنیت دانش‌آموزان در اطراف مدارس فعالیت خواهد کرد و ماموران انتظامی این استان از آمادگی لازم برای ایجاد نظم و امنیت و روان‌ سازی‌ ترافیک برخوردار هستند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به نقش مهم والدین در پیشگیری از حوادث ترافیکی برای دانش آموزان در مسیر منزل تا مدرسه و بالعکس گفت: والدین همکاری لازم را با مسئولان مدارس در انتخاب سرویس های ویژه نقل و انتقال دانش آموزان داشته باشند و پلیس راهنمایی و رانندگی برابر وظایف ذاتی خود علاوه بر انتظام بخشی به عبور و مرور، ساماندهی سرویس های مدارس را نیز با جدیت پیگیری می کند.

سردار جهانبخش تصریح کرد: با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه، پلیس با تمام توان از نزدیک شدن عوامل فروش موادمخدر و اقلام ضد فرهنگی به محیط پیرامونی مدارس و حضور عناصر نامطلوب و مزاحم به ویژه برای دانش‌آموزان دختر در اطراف محیط‌های آموزشی و مسیر تردد آنان جلوگیری خواهد کرد تا اسباب آرامش دانش‌آموزان فراهم شود و در این فعالیت از تجربه سال‌های گذشته و موارد رخ‌ داده نیز به خوبی استفاده خواهد شد تا نقاط ضعف به صورتی شایسته تقویت شود.

وی بیان کرد: رانندگان خودروها هنگام تعطیلی مدارس از توقف دوبله و چند لایه در مقابل مدارس اجتناب کنند تا مشکلات عبور و مرور در معابر برای سایر شهروندان بوجود نیاید و خانواده ها توجه داشته باشند که هرگونه اعمال خلاف مقررات آنان و رانندگان سرویس مدارس موجب بدآموزی و پایبند نماندن دانش آموزان به قوانین و مقررات می شود.

فرمانده انتظامی استان زنجان تاکید کرد که والدین و دانش آموزان همکاری لازم را با مأموران راهنمائی و رانندگی مستقر در تقاطع ها و میادین، مقابل مدارس، گشتی ها و ... برای داشتن رفت و آمد سالم و امن داشته باشند.

سردار جهانبخش افزود: تشکیل جلسه هماهنگی با مسئولان آموزش و پرورش برای تأمین نظم و امنیت مدارس و تعامل با مراکز مشاوره و مسئولان پرورشی آموزش و پرورش نیز همانند سال‌های گذشته در دستور کار پلیس است.

وی افزود: استفاده از ظرفیت بالای رسانه‌های جمعی نیز می‌تواند برای پلیس بسیار مفید باشد و پلیس پیشگیری در این زمینه آمادگی کامل دارد که از کانال رسانه، آموزش و آگاه‌سازی هموطنان را پیگیری کند و امیدواریم که اصحاب رسانه نیز پلیس را با علاقه بهتر و بیشتری در این مسیر همراهی کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: علاوه بر گشت‌های انتظامی، واحد اطلاعات کلانتری‌ها و دیگر پلیس‌های تخصصی نیز به‌صورت نامحسوس در اطراف مدارس و محل عبور دانش‌آموزان حضور دارند و با افرادی که برای دانش آموزان مزاحمت ایجاد کنند، برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد.

سردار جهانبخش تصریح کرد که مرکز فوریت‌های پلیسی در مهرماه با اولویت ایجاد امنیت مدارس فعالیت خواهد کرد و مردم در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک در اطراف مدارس می‌توانند با پلیس ۱۱۰ تماس بگیرند.

وی اضافه کرد: هدف نیروی انتظامی تامین نظم و امنیت و ایجاد محیطی آرام برای دانش آموزان و ایجاد احساس امنیت و آرامش برای شهروندان است که به همین منظور از عوامل گشت های خودرویی و موتورسیکلت استفاده شده و پاس پیاده نیز در اطراف مدارس مستقر می شوند.

فرمانده انتظامی استان زنجان افزود: به همین منظور پلیس با موتورسیکلت سواران متخلف که در مقابل مدارس اقدام به اجرای عملیات‌های خطرناک می‌کنند، تجمع‌های جوانان و افراد معلوم الحال در اطراف مدارس، اخلالگران در نظم عمومی برخورد جدی خواهد شد.

۶۰۸۴/۶۰۸۵

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس پروفایل گرگ با نوشته های انگیزشی + متن های زیبا و انگیزشی