نمایشنامه‌خوانی کتابخوانان آستارا


نمایشنامه‌خوانی کتابخوانان آستارا

آستارا - ایرنا - جمعی از اعضای کتابخانه‌های عمومی آستارا با خوانش نمایشنامه‌های مطرح جهان و ایران، حس و حال شخصیت‌های داستان‌ها را تجربه کرده و با نگارش آن آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا روز چهارشنبه در برنامه نمایشنامه‌خوانی در کتابخانه شهید نشاطی این شهرستان گفت: نمایشنامه"خدای کشتار" با موضوع خانواده به نویسندگی یاسمینا رضا و با مجوز نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خوانده شد و هنرمندان و دانشجویان هنر استقبال کردند.

آرزو عباس زاده افزود: خوانش نمایشنامه برعهده آرزو جوهری، سینا قلی نیا، محسن حامد، غزاله بردباری، محمد سعادتی و شیدا شمالی بود و جوهری به عنوان سرپرست و ساناز رزاق پور به عنوان مدیر اجرایی گروه بودند.

وی بیان کرد: این نمایشنامه دارای طنز تلخ اجتماعی، در دو پرده و ظرف یک و نیم ساعت خوانده شد و در هر چهار کتابخانه آستارا، نمایشنامه های مهم خوانده خواهد شد.

وی ادامه داد: کتابخانه عمومی آستارا به عنوان نخستین کتابخانه گیلان و جزو اولین کتابخانه های کشور، در یک سال اخیر با اجرای طرح های با کتاب همسفر شو، کوله کتاب و کتابت را بچین، اعضای خود را افزایش داده است.

رئیس اداره کتابخانه های عمومی آستارا افزود: در هر مدرسه ابتدایی و دبیرستان، رابط ترویج مطالعه انتخاب و باعث مشارکت دانش آموزان در کتابخوانی شده است و خانواده ها کودکان یک تا شش ساله را در کتابخانه ها رایگان عضو کنند.

چهار کتابخانه آستارا با یک هزار و ۵۰۰ متر مربع مساحت و ۵۲ هزار و ۶۶۱ جلد کتاب با ۴۰ هزار عنوان، دو هزار عضو فعال دارد.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و همسایگی جمهوری آذربایجان واقع است.

۷۱۰۵ / ۷۱۲۴/۲۰۰۷/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس