سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گلستان


سه هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه گردشگری استان گلستان

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان گفت: سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری گلستان در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، مجید رحمانی خلیلی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان در جمع خبرنگاران اعزامی از سوی معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری به این استان گفت: تسهیلات اشتغال زایی در راستای سیاست های حمایتی دولت در زمینه فراهم آوردن زیرساخت های گردشگری و کمک به امر ایجاد اشتغال با رویکرد اقتصاد مقاومتی، داده شده است.

وی اضافه کرد: به عنوان مثال، در یکی از مجموعه های کارآفرینی بالغ بر پنج میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که حدود یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومن تسهیلات از محل اعتبارات توسعه روستایی با عاملیت بانک سینا پرداخت شده است؛ این مجموعه در حال حاضر برای ۳۵ نفر اشتغال به صورت مستقیم ایجاد کرده است.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان گفت: در طرح تکمیلی و توسعه آن مبلغ ۹۰۰ میلیون دیگر تسهیلات از محل اعتبارات روستایی و عشایری با عاملیت صندوق کارآفرینی امید در طرح توسعه پرداخت خواهد شد و در مجموع برای بالغ بر ۵۰ نفر اشتغال ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حدود سه هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری گلستان در دستور کار و در دست اقدام است، خاطرنشان کرد: میزان سرمایه گذاری کل تاسیسات گردشگری تا قبل از سال ۹۲ و پروژه های در دست ساخت شاید کمتر از ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در حال حاضر در استان گلستان بالغ بر سه هزار میلیارد تومان رسیده است .

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان گفت: در طی این مدت بیش از ۱۵۰ اقامتگاه بوم گردی در تمام استان و در داخل روستاها با ظرفیت اقامت بالغ بر ۴۰۰۰ نفر به بهره برداری رسیده است که البته بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته است.

وی افزود: تعداد هتل های که در این مدت به بهره برداری رسیده معادل کل پروژه هایی است که از قبل تعریف شده است، یعنی افزایش ظرفیت بالغ بر ۱۰۰ درصد را در تمام حوزه‌ها در حوزه گردشگری مشاهده می‌کنیم.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان گفت: رویکردی که ما در اداره کل میراث فرهنگی داریم استفاده از ظرفیت های گردشگری برای ایجاد اشتغال بوده است، چرا که به خاطر شرایط خاص و تنوع آب و هوایی و قومیت های مختلفی که دارد دارای همه نو قابلیت گردشگری را داریم.

با اشاره به اینکه استان گلستان به عنوان اکوتوریسم ایران شناخته می شود، اظهار داشت: در همین راستا ما به دنبال زیرساخت‌های لازم در استان هستیم که یکی از آنها طرح های بوم گردی و ساخت تاسیسات گردشگری است، زیرا اقامتگاه‌ها و تاسیسات گردشگری به توانمندسازی جامعه محلی کمک می کند.

معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری اداره کل میراث فرهنگی و صنایع دستی استان گلستان گفت: در حدود ۱۷ هزار نفر شغل در حوزه های فعالیتی اداره کل میراث فرهنگی از سال ۹۲ تا امروز ایجاد شده است که این اشتغال در سامانه رصد ثبت شده است.

وی تصریح کرد: تقاضای اشتغال امسال ما حدود 3 هزار و پانصد نفر بود که جزو تعهدات ماست که با توجه به پروژه هایی که در دست اقدام است جای نگرانی برای این تعهد نداریم.

رحمانی خلیلی گفت: پیش بینی ما این است که در سال 98، هزار میلیارد تومان پروژه به بهره برداری برسد که البته با توجه به افزایش قیمت‌ها و تورم های سال گذشته حداقل پانصد میلیارد تومان تا هفتصد میلیارد تومان پروژه تا پایان سال جاری به بهره برداری می رسد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیاسی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


هیچگاه موز و تخم مرغ را باهم نخورید