تولید 36 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک درابرکوه


تولید 36 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک درابرکوه

یزد - ایرنا- رییس اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی ابرکوه گفت: سالانه 36 میلیون مترمربع کاشی و سرامیک توسط سه کارخانه در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف می شود.

ناصر زارع روز دوشنبه در جریان بازدید از یکی از کارخانه‌های تولید کاشی و سرامیک ابرکوه به رسانه‌های این شهرستان اظهار داشت: از این میزان تولید ۴۵ درصد آن به کشورهای حوزه خلیج فارس و بعضاً اتحادیه اروپا صادر می شود.

وی با تاکید بر ضرورت جذب نیروهای تحصیل کرده بومی در واحدهای صنعتی و تولیدی خاطرنشان کرد: طی ۱۸ ماه گذشته با پرداخت ۲۵۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار روستایی و عشایری، فراگیر و مشاغل خانگی به ۲۲۱ متقاضی حقیقی و حقوقی زمینه اشتغال ۶۳۵ نفر از جوانان جویای کار ابرکوه فراهم شده است .

زارع با تاکید بر فعال سازی ظرفیت‌های بخش خصوصی در حوزه تولید و ایجاد اشتغال افزود: در شرایط فعلی که محدودیت‌های بسیاری در واحدهای اقتصادی و صنعتی کشور وجود دارد، تمام توان و تمرکز بخش‌های دولتی و خصوصی باید بر ارائه محصولات با کیفیت و قابل رقابت باشد.

رییس اداره تعاون ابرکوه خاطرنشان کرد: طبق آمار سرشماری سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری شهرستان ابرکوه ۱۴.۱ درصد بوده که با اشتغال ایجاد شده در چند سال گذشته این نرخ کاهش یافته و با راه اندازی واحدهای نیمه تمام و تسهیلات خود اشتغالی پرداخت شده، زمینه اشتغال هزار و ۵۰۰ نفر در سال جاری و سال آینده فراهم می‌شود.

وی با قدردانی از حسین اسلامی سرمایه گذاران این شرکت تولیدی که زمینه اشتغال ۳۰۰ نفر را در سه شیفت کاری فراهم کرده، یاد آور شد: در این کارخانه روزانه ۲۴ هزار مترمربع کاشی و سرامیک تولید می‌کند و علاوه بر ارسال به استان‌های مختلف بخشی از آن نیز به کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی صادر می شود.

در شهرستان ابرکوه چهار کارخانه کاشی و سرامیک توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی تاسیس شده که هم اکنون سه واحد آن فعال است و یکی واحد دیگر نیز بزودی با ۲ خط تولید افتتاح می شود.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در ۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان