هنر در سوگ حسین(ع)


هنر در سوگ حسین(ع)

تهران- ایرنا- همزمان با ایام سوگواری عاشورای حسینی نگارخانه‌ها با نمایش آثار مذهبی و مرتبط با واقعه عاشورا تلاش دارند با زبان هنر فرهنگ عاشورایی را تماشایی کنند.

دست‌آفریده‌های عاشورایی، عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران و اهل حرم بخشی از نمایشگاه های هنری پایتخت است که با مفهوم عاشورا میزبان علاقه مندان هستند.

«مجسمه‌نگاری» در خانه هنرمندان ایران

نمایشگاه مجسمه‌نگاری حسین عصمتی و مینا صدری جمعه ۱۵ شهریور در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

در این نمایشگاه آثار مجسمه‌نگاری شامل ۱۴ مجسمه برنز و ۳۵ تابلو طراحی روی مقوا و کاغذ، که از پیش‌طرح‌های مجسمه‌های برنز است، به نمایش گذاشته خواهد شد. تابلوها و مجسمه‌هایی که حاصل سال‌ها مطالعه و تحقیق از آثار نگارگری و تجربه در عرصه مجسمه‌سازی است و در قالب مجسمه‌های نگارین به نمایش در خواهد آمد.

آیین گشایش این نمایشگاه جمعه ۱۵ شهریور ساعت ۱۷ در گالری تابستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.

هنر در سوگ حسین(ع)

"خاک سرد خاک سرخ" در گالری راه ابریشم

نمایشگاه عکس های انفرادی تهمینه منزوی با عنوان "خاک سرد خاک سرخ" جمعه ۱۵ شهریور در گالری راه ابریشم افتتاح می شود و تا سه شنبه ۲ مهر ادامه خواهد داشت.

در بیانیه این نمایشگاه آمده است: "«جزیره»؛ خاکی جدا مانده از سرزمین اصلی؛ تک افتاده! باری از تنهایی بر دوش! تنهایی غریبی که از او هویتی ساخته متفاوت و نه از جنس موطن اصلی! همان اندک فاصله‌ی مکانی، به غریب‌ترین شکل ممکن او را اسیر کرده. او را تغییر داده. احوالاتش را شبیه همه‌ی جداماندگان کرده! ایمانش، اعتقادش، غم و شادی‌اش همه از جنس دیگری است. به شکل دیگری است متفاوت با به هم پیوستگان. از جنس تنهایی..."

گالری راه ابریشم در نشانی بلوار کشاورز، بین وصال شیرازی و قدس، ساختمان تکنو آجر، پلاک ۲۱۰ واقع شده است.

"شبانه‌ها" در گالری اعتماد نگارستان

نمایشگاه نقاشی های انفرادی سمانه وفایی با عنوان "شبانه‌ها" جمعه ۱۵ شهریور در گالری راه ابریشم افتتاح می شود و تا سه شنبه ۲ مهر ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه در میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان واقع است.

"دست‌آفریده‌های عاشورایی" در برج آزادی

نمایشگاه دست‌آفریده‌های عاشورایی از ۱۱ شهریور تا ۲۱ شهریور در برج آزادی دایر است.

مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی با مشارکت فرهنگسرای رویش در دهه اول ماه محرم نمایشگاه صنایع‌دستی و هنری محرم و عاشورا را در قالب علم، کتل و اجرای تعزیه‌خوانی، ارائه محصولات فرهنگی و نگارگذر با موضوع محرم و برگزاری کارگاه‌های هنری برگزار می کند.

آثار هنری با هدف گسترش فرهنگ و هنر ایرانی و آشنایی بیشتر شهروندان با فرهنگ عاشورایی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

علاقه‌مندان می‌توانند از ساعت ۹ لغایت ۲۰:۳۰ به جز شنبه‌ها با مراجعه به تالار آیینه برج آزادی از این نمایشگاه بازدید کنند.

هنر در سوگ حسین(ع)

"عاشورا از نگاه هنرمندان نقاش معاصر ایران" در موزه امام علی (ع)

نقاشی‌هایی با موضوع عاشورا، اثر هنرمندان شاخص ایران، یکشنبه ۱۰ شهریور و هم‌زمان با اولین روز ماه محرم ساعت ۱۸ در موزه هنرهای دینی امام علی (ع) افتتاح شده است.

در این نمایشگاه تعداد ۳۰ اثر از ۲۷ هنرمند برجسته نقاش با موضوع عاشورا توسط هنرمندانی چون اسفــندیـار احمــدیه، آنه محــمد تاتـاری، محمـد پازوکـــی، مهــدی پـرســتار،حمید جعفری شکیب،کـاظم چلیـپا، خسرو خسروی، احمد خلیلی فرد، جمشـید حقیقت‌شناس، علــی ذاکـری، محـمدحسـین ذبیـحـی، پـرویز رستــگار، مجـید زارعــی، حسـن سلــطانـی، رزیـتا شـرف جهان، رضوان صـادق زاده، حـبـیب الله صادقی، کامیار صـادقـی، رضـا لواسـانی، مهدیـه ملکی، همایون موسوی، بهروز مهربخش، جواد نـوبهار، اکـبر نیکان پـور، احمد وکیلی، رضا هدایـت، حسن یاقـــوتی به نمایش درآمده است.

علاقه‌مندان می‌توانند تا ۳۰ مهر روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۷ و پنج‌شنبه‌ها از ساعت ۹ تا ۱۳ به نشانی خیابان ولیعصر، بلوار اسفندیار، شماره ۳۵، موزه هنرهای دینی امام علی (ع) مراجعه کنند.

"اهل حرم" در گالری لاله
نمایشگاه عکس و چیدمان اهل حرم همزمان با نخستین روز از ماه مُحرّم در تهران گشایش یافت. نمایشگاه گروهی اهل حرم در مجموع تعداد هفتادودو قطعه اثر عکس محور را عصر روز یکشنبه ۱۰ شهریور در گالری به نمایش می‌گذارد. مهری راست قدم، مهدی یوسفی، جلال میرزایی، سیدمحمدموسی زاده، طاهره منصورنژاد، محمد منصوری، سیدمهدی طباطبایی، مهسا صادق، مرتضی شجاعی، امیر شهرابی، ندا رهگذر، صبرا رئیسی، محمدرضا خرازی، مریم خداوردی، منصوره حجارمنش، زهرا خرازی، اعظم حشمتی، ابراهیم باقرلو و مهدی سروری عکاسان صاحب اثر در این نمایشگاه گروهی هستند.

علاقمندان می توانند تا پایان روز چهارشنبه ۲۷ شهریور همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹تا ۱۳ و ۱۴ تا ۱۸ و پنجشنبه ها از ۹ تا ۱۳ از آثار ارائه‌شده توسط عکاسان در نگارخانه لاله دیدن کنند. گالری لاله در تهران، خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله است.

"تجلیل از هنر کلاسیک ایران" در گالری آرتیبیشن

نمایشگاه خوشنویسی بهادر پگاه و ابوالفضل خزاعی با رویکرد "تجلیل از هنر کلاسیک ایران" ۸ تا ۱۷ شهریور در گالری آرتیبیشن به نشانی خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، خیابان کوشا، خیابان ناصری، خیابان قندی (دریا) ، پلاک ۶ برپاست.

"کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود" در پروژه‌های آران

نمایشگاه نقاشی، حجم و چیدمان شقایق احمدیان با نام "کلمات درست را پیدا خواهم کرد و ساده خواهند بود" ۸ شهریور تا ۱ مهرماه در گالری پروژه‌های آران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان نوفل‌لوشاتو، کوچه لولاگر، پلاک ۵، ورودی حیاط مراجعه کنند.

"وان+وان میلیون" در گالری ثالث

نمایشگاه گروهی "وان+وان میلیون" ۸ تا ۱۸ شهریور در گالری ثالث برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ قرار دارد.

"چیدمان" در طراحان آزاد

نمایشگاه چیدمان مارال مصطفی‌زاده ۸ تا ۱۹ شهریور در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.

"اپیزود ۴" در گالری محسن

نمایشگاه گروهی "اپیزود ۴" ۸ تا ۲۹ شهریور در گالری محسن برپاست. همچنین آثار برگزیدگان دومین فراخوان جایزه سالانه پروژه‌های محسن به این شرح نمایش داده می‌شود. آثار پونه اوشیدری در پروژه‌های محسن، آثار شانا عبدالهیان و احسان علیزاده در پاسیو و آثار ساناهین باباجانیاس در بام، ۸ تا ۲۹ شهریور به نمایش درمی‌آید. گالری محسن در خیابان ظفر، خیابان ناجی، خیابان فرزان، کوچه نوربخش، بلوار مینای شرقی، پلاک ۴۲ قرار دارد.

"سالانه عکس" در گالری مژده

نمایشگاه سالانه عکس گالری مژده ۸ تا ۱۵ شهریورماه در گالری مژده به نشانی سعادت آباد، خیابان علامه شمالی، خیابان ۱۸ شرقی، پلاک۲۷، زنگ یک برگزار می‌شود.

"حقیقت محض" در گالری نگاه

نمایشگاه گروهی عکس "حقیقت محض" ۸ تا ۱۵ شهریور در گالری نگاه برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان جم (فجر)، خیابان غفاری، شماره ۶۴۴ واقع شده است.

هنر در سوگ حسین(ع)

"ساعتی با رقص حشرات" در گالری هما

نمایشگاه نقاشی وحید جعفرنژاد با نام "ساعتی با رقص حشرات" ۸ تا ۱۵ شهریور در گالری هما واقع در خیابان کریم‌خان زند، خیابان سنایی، کوچه چهارم غربی، پلاک ۸، واحد یک میزبان هنردوستان است.

"نان و سیرک" در گالری دستان+۲

نمایشگاه نقاشی آثار الیکا هدایت با نام "نان و سیرک" تا ۲۲ شهریوردر گالری دستان+۲ برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.

"خانم و آقای هنرمند" در گالری فرمانفرما

نمایشگاه گروهی "خانم و آقای هنرمند" با آثاری از زوج‌های هنرمند تا ۱۵ شهریور در گالری فرمانفرما به نشانی خیابان کریم‌خان زند، خردمند شمالی، کوچه اعرابی ۲ برپاست.

"مجموعه اعتماد" در گالری اعتماد

نمایشگاه منتخبی از مجموعه اعتماد؛ تا ۱۹ شهریورماه در گالری اعتماد ۱ برپاست. این گالری در میدان هفت تیر، مفتح جنوبی، بن بست شیرودی پلاک ۲۵ قرار دارد.

هنر در سوگ حسین(ع)

نقاشی در گالری ایرانشهر

نمایشگاه نقاشی ساسان نصیری تا ۲۰ شهریور در گالری ایرانشهر برگزار می‌شود. این گالری در خیابان کریم‌خان زند، خیابان شهید عضدی، خیابان سپند، پلاک ۶۹ قرار دارد.

"نیم رخ" در گالری والی

نمایشگاه گروهی نقاشی "نیم رخ" با کیوریتوری فربد مرشدزاده تا ۱۷ شهریور در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برگزار می‌شود.

"حقیقت محتمل" ویستا

نمایشگاه گروهی "حقیقت محتمل" با کیوریتوری آسیه سلیمیان تا ۱۵ شهریورماه در گالری ویستا برگزار می‌شود. گالری ویستا به نشانی خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک ۱۱ میزبان علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی است.


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ناگفته‌هایی درباره سهم کشورمان از یک میدان گازی در شمال خلیج‌فارس