همایش علمی «نبی اکرم(ص) و وصی(ع) در آیات غدیر» در کربلای معلی


همایش علمی «نبی اکرم(ص) و وصی(ع) در آیات غدیر» در کربلای معلی

همایش علمی «نبی اکرم(ص) و وصی(ع) در آیات غدیر» به همت دارالرسول الاعظم(ص) در مرکز بین المللی «العمید» در کربلای معلی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الکفیل، دارالرسول الاعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) متعلق به مرکز بین المللی تحقیقات و مطالعات «العمید» در آستان مقدس حضرت عباس(ع)، همایش علمی با عنوان « پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) و وصی (علیه السلام) در آیات غدیر» با حضور شیخ «محمد هادی یوسفی غروی» و نخبگانی از استادان و پژوهشگران دانشگاه های مختلف عراق و حوزه های علمیه در سالن مرکز بین المللی العمید برگزار شد.

دکتر«شعلان عبد علی سلطان» عضو دارالرسول الاعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) درباره این همایش گفت: سومین همایش در چارچوب فعالیت های نشست سیره نبوی امسال برگزار شده است. این نشست علاقه مندان و استادان دانشگاه و حوزه علمیه را گردهم می آورد تا مهمترین جزئیات سیره نبوی را بررسی کنند.

علی سلطان گفت: شیخ محمد هادی یوسفی غروی به عنوان پژوهشگر و اندیشمند اسلامی که پژوهش های بین المللی درزمینه سیره نبی اکرم(ص) به نگارش درآورده است، در این همایش حادثه غدیر و احادیث وارده درباره این روز را بررسی کردند. این رویداد در قرآن کریم و تاریخ همه مسلمانان از اهمیت برخوردار است و مهمترین رویداد تاریخی اسلامی به شمار می آید.

وی افزود: دارالرسول الاعظم(ص) به برپایی اینگونه نشست ها و میزبانی از استادان پژوهشگر و فضلای حوزه علمیه تمایل دارد تا سیره نبوی(ص) را بررسی کند.

پایان پیام/44

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دینی و مذهبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند