باید فضای مجازی را باید یک فرصت بدانیم نه تهدید/ فضای مجازی محلی برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی است


معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت‌:فضای مجازی به بخشی از جامعه تبدیل شده و نمی‌توانیم آن را انکار کنیم بهتر است به فکر غنی‌سازی و استفاده بهینه از آن باشیم.

باید فضای مجازی را باید یک فرصت بدانیم نه تهدید/ فضای مجازی محلی برای فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی استغلامرضا غفاری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره فعالیت دانشجویان در فضای مجازی اظهار کرد: همه ما می‌دانیم که فضای مجازی امروزه بخش عمده‌ای از وقت و زمان ما را به خود اختصاص داده و به قسمتی از زندگی روزمره‌ ما تبدیل شده است.

او بیان کرد: شبکه‌های اجتماعی و فضاهای مجازی بستر بسیار مناسبی برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و غیره فراهم کرده است و هر کسی می‌تواند در حوزه مورد علاقه خود فعالیت کند؛ جوانان و به خصوص دانشجویان بیش از سایرین در فضای مجازی فعالیت می‌کنند و آن را محل مناسبی برای انجام فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی خود می‌دانند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: امروزه اغلب افراد جامعه بخش عمده‌ای از اطلاعات خود را از طریق فعالیت در فضای مجازی دریافت می‌کنند ما به طور عادی فضای مجازی را آسیب‌رسان و خطرناک نمی‌دانیم اما نمی‌توان از زمان قابل توجهی که از دانشجویان می‌گیرد صرف نظر کنیم.

بیشتر بخوانید: مهارت و اشتغال، دغدغه اصلی دانشگاه فنی حرفه‌ای/ ۷۰ درصد برنامه‌های درسی، جنبه عملی دارند

غفاری تصریح کرد: فضای مجازی به بخشی از جامعه تبدیل شده و نمی‌توانیم تأثیر آن را زمانی که همه افراد به آن اختصاص می‌دهند را انکار کنیم بهتر است به جای مقابله به فکر غنی‌سازی و استفاده بهینه از آن باشیم.

او ادامه داد: تولید محتوای اجتماعی، فرهنگی و سیاسی مناسب می‌تواند به جهت‌دهی در جامعه و جلوگیری از آسیب های این فضا مؤثر باشد باید گسترده فضای مجازی را نوعی فرصت بدانیم و سعی بر استفاده بهینه و مطلوب از آن داشته باشیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با تأکید بر توجه شورای عالی فضای مجازی به حوزه محتوا یادآوری کرد: تولید محتوای مناسب می‌تواند از هدر رفت فرصت‌ها جلوگیری کرده و تاثیر بسزایی در جهت دهی مناسب و تربیت جوانان کشور داشته باشد.

انتهای پیام /

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه علمی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین تصاویر از دو تروریستی که در حمله پهپادی نیروهای امنیتی ایران به هلاکت رسیدند