رشد صنعت کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه ویژه مسئولان ایمیدرو است


رشد صنعت کهگیلویه و بویراحمد نیازمند نگاه ویژه مسئولان ایمیدرو است

یاسوج- ایرنا- مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: انتظار می رود برای رفع مشکلات حوزه صنعت، مسئولان ایمیدرو توجه ویژه به این استان کنند.

سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران ( ایمیدرو)، شرکت هلدینگ دولتی فعال دربخش معدن ایران است و هشت شرکت اصلی و ۵۵ شرکت عملیاتی در زمینه صنایع فولاد، آلومینیوم، مس، سیمان و مواد معدنی دارد.

سید حشمت الله صمیمی دوست روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: حجم سرمایه گذاری و میزان اشتغال ایجاد شده در بخش صنعت کهگیلویه و بویراحمد تنها حدود ۰.۳ درصد بوده درحالیکه که میزان جمعیت و مساحت این استان نسبت به کشور یک درصد است.

وی در مورد پایین بودن حجم سرمایه گذاری ها، افزود: ضعیف بودن بخش خصوصی استان در اجرای طرح های بزرگ اقتصادی و عدم سرمایه گذاری از سوی سازمان های توسعه ای کشور در گذشته از جمله دلایل آن است.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سرمایه گذاری انجام شده در بخش صنایع متوسط و بزرگ نیز در وضعیت بهتری قرار ندارد.

صمیمی دوست عنوان کرد: همانگونه که با مساعدت های رئیس هیات عامل ایمیدرو طرح های بزرگی همچون فسفات چرام رونق گرفت انتظار می رود این روند در دیگر بخش های استان نیز شتاب بگیرد.

وی تصریح کرد: باتوجه به تاکید استاندار برای پیگیری و حل مشکلات تولید و اشتغال در سطح استان به خصوص شهرستان های کمتر توسعه یافته، انتظار همکاری بیشتری از سوی مسئولان مربوطه وجود دارد .

صمیمی دوست گفت: این آمادگی در سطح استان وجود دارد تا نسبت به رفع مشکلات سرمایه گذاران بویژه طرح های ایمیدرو گام های عملیاتی برداشته شود.

هم اکنون ۵۵۱ واحد صنعتی در استان با سرمایه گذار ۱۰ هزار میلیارد ریالی در حال فعالیت است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غربی ایران قرار دارد.

۶۱۱۰/۹۹۲۸

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کهگیلویه و بویراحمد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین و زیباترین شعر درباره جشن خودکار برای کلاس سوم و چهارم ابتدایی