به گزارش خبرنگار مهر، شهرود امیر انتخابی عصر سه شنبه در حاشیه بهرهبرداری از یک واحد بومگردی در فومن با بیان اینکه ترویج صنایع دستی در فومن که یکی از بزرگترین قطبهای گردشگری گیلان است با توجه به وجود ماسوله و قلعه رودخان باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بیشترین گردشگران ورودی متعلق به شهرستان فومن است و به همین دلیل باید در کنار سایر مأموریتها به ترویج و معرفی صنایع دستی نیز توجه شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اسنادی که در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال آن هستیم این بوده که با ورود هر گردشگر به مناطق گردشگرپذیر بتوانیم صنایع دستی خود را بفروش برسانیم، افزود: این به شرط امکان پذیر خواهد بود که صنایع دستی تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشد.
امیرانتخابی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه صنایع دستی استان گیلان ضعفهای زیادی به لحاظ کیفی دارد، گفت: صنایع دستی گیلان قابل رقابت با سایر استانهای کشور نبوده و کیفیت لازم را ندارد.
وی با اشاره به فعالیت کارگاههای تولیدی و آموزشی در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: رشتی دوزی و چادرشب بافی جز صنایع دستی هستند که برای ثبت جهانی و برندسازی آنها در اداره کل میراث فرهنگی گیلان برنامهریزی شده تا با انجام این روند بتوانیم در هنگام ورود گردشگر اطلاعات کافی به گردشگر بدهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در همه جای دنیا صنایع دستی هویت دارند و گردشگران به دنبال هویت هر منطقه هستند، افزود: صنایع دستی نشانگر هویت هر شهر و منطقه است و به همین منظور هر شهر باید هویت و نماد فرهنگی خود را داشته باشد که متاسفانه در سالهای گذشته در این زمینه برندسازی در استان گیلان صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرحهای بوم گردی طی دو ساله گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: حفاظت از فرهنگ جوامع محلی یکی از اهداف اجرای طرحهای بومگردی است.
امیر انتخابی با تأکید بر اینکه در کنار اجرای طرحهای بوم گردی باید به تقویت صنایع دستی نیز توجه شود، گفت: افرادی که این حوزه فعالیت می کنند باید بومی همان منطقه بوده و ارتباط خوبی با اهالی داشته و اقدام با معرفی و فروش محصولات محلی کند.
به گزارش خبرنگار مهر، شهرود امیر انتخابی عصر سه شنبه در حاشیه بهرهبرداری از یک واحد بومگردی در فومن با بیان اینکه ترویج صنایع دستی در فومن که یکی از بزرگترین قطبهای گردشگری گیلان است با توجه به وجود ماسوله و قلعه رودخان باید در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: بیشترین گردشگران ورودی متعلق به شهرستان فومن است و به همین دلیل باید در کنار سایر مأموریتها به ترویج و معرفی صنایع دستی نیز توجه شود.
وی با اشاره به اینکه یکی از اسنادی که در وزارت میراث فرهنگی و گردشگری به دنبال آن هستیم این بوده که با ورود هر گردشگر به مناطق گردشگرپذیر بتوانیم صنایع دستی خود را بفروش برسانیم، افزود: این به شرط امکان پذیر خواهد بود که صنایع دستی تولیدی از کیفیت لازم برخوردار باشد.
امیرانتخابی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه صنایع دستی استان گیلان ضعفهای زیادی به لحاظ کیفی دارد، گفت: صنایع دستی گیلان قابل رقابت با سایر استانهای کشور نبوده و کیفیت لازم را ندارد.
وی با اشاره به فعالیت کارگاههای تولیدی و آموزشی در حوزه صنایع دستی، تصریح کرد: رشتی دوزی و چادرشب بافی جز صنایع دستی هستند که برای ثبت جهانی و برندسازی آنها در اداره کل میراث فرهنگی گیلان برنامهریزی شده تا با انجام این روند بتوانیم در هنگام ورود گردشگر اطلاعات کافی به گردشگر بدهیم.
مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در همه جای دنیا صنایع دستی هویت دارند و گردشگران به دنبال هویت هر منطقه هستند، افزود: صنایع دستی نشانگر هویت هر شهر و منطقه است و به همین منظور هر شهر باید هویت و نماد فرهنگی خود را داشته باشد که متاسفانه در سالهای گذشته در این زمینه برندسازی در استان گیلان صورت نگرفته است.
وی با اشاره به اجرای طرحهای بوم گردی طی دو ساله گذشته در استان گیلان، اظهار کرد: حفاظت از فرهنگ جوامع محلی یکی از اهداف اجرای طرحهای بومگردی است.
امیر انتخابی با تأکید بر اینکه در کنار اجرای طرحهای بوم گردی باید به تقویت صنایع دستی نیز توجه شود، گفت: افرادی که این حوزه فعالیت می کنند باید بومی همان منطقه بوده و ارتباط خوبی با اهالی داشته و اقدام با معرفی و فروش محصولات محلی کند.
کد خبر 4704201