رهاسازی یک بهله سنقر در رشت


رهاسازی یک بهله سنقر در  رشت

رشت - ایرنا - یک بهله سنقر در زیستگاه  طبیعی خود در اطراف شهرستان رشت رها سازی شد.

حمزه عشوری رئیس اداره حفاظت محیط زیست رشت عصر شنبه به ایرنا گفت: یکی از دوستداران حیات وحش این پرنده را در حالی که قادر به پرواز نبود، پیدا کرد و پس از مراقبت اولیه طی تماسی که با کارشناسان محیط زیست داشت؛ آن را تحویل یگان حفاظت محیط زیست اداره شهرستان رشت داد و پس از تیمار و درمان توسط دامپزشک ، در زیستگاه های طبیعی اطراف رشت رها سازی شد.

وی ضمن تشکر از این خانواده به واسطه احساس مسئولیت در حفظ و صیانت از حیات وحش، از همه دوستداران محیط زیست خواست تا در صورت مشاهده هر گونه وحوش آسیب دیده مراتب را سریعا به نزدیک ترین پاسگاه یا اداره محیط زیست و یا مراکز آتش نشانی اطلاع دهند و از برخورد یا نزدیک شده به وحوش بزرگ مثل گراز یا شغال جدا پرهیز کنند چون عکس العمل حیوانات در هنگام احساس خطر یا مصدومیت قابل پیش بینی نیست و ممکن است باعث بروز صدمات جدی به انسان شوند.
سنقر یا سنقار با نام علمی Circus ، در زمره پرندگان شکاری روز پرواز از خانواده عقابیان است . سنقرها مشخصاً هنگام شکار در ارتفاع پایین و بر فراز زمین های باز پرواز کرده و از پستانداران کوچک ، خزندگان یا پرندگان تغذیه می کنند . بدن سنقر باریک و منقاری نه چندان ضخیم است ، دم و پاهایی بلند و بال هایی کشیده و زاویه دار دارند؛ سنقرها آشیانه شان را بر روی زمین یا درون نیزارها می سازند .
در گذشته از گونه های بومی ایران به شمار می رفت و در کل پرنده ای نیمه مهاجر است . در ایران در بخش های تالابی استان های گیلان ، مازندران، گلستان ، خوزستان و شمال سیستان و بلوچستان دیده شده است.

۷۲۹۵/۲۰۰۷

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دادا محمد کجوری