خراسان رضوی هنرستان موسیقی ندارد


خراسان رضوی هنرستان موسیقی ندارد

مشهد- ایرنا- معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر هیچ هنرستان موسیقی در این استان فعالیت ندارد.

علیرضا مالک اشرفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تا کنون مجوز فعالیت برای هنرستان موسیقی در استان توسط این اداره کل صادر نشده است ضمن اینکه صدور این مجوز بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: در حال حاضر هنرستان هنرهای زیبا در خراسان رضوی زیر نظر آموزش و پرورش فعالیت دارد اما هنرستان موسیقی نداریم گرچه آموزشگاه های موسیقی فراوانی در استان فعالیت دارند که این آموزشگاه ها نیز مجوز فعالیت خود را از اداره کل ارشاد دریافت کرده اند و ارتباطی با آموزش و پرورش ندارند.

معاون امور فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی گفت: این استان رتبه نخست کشور را در زمینه تعداد هنرجویان و هنرستانهای فعال در اختیار دارد.

مالک اشرفی افزود: هم اکنون ۵۸۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش در خراسان رضوی فعالیت می کنند که نیمی از این تعداد دخترانه و نیمی دیگر پسرانه است.

وی ادامه داد: در مجموع ۵۶ هزار هنرجو در هنرستان‌های خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۳۳ هزار نفر آنان در هنرستان‌های کار و دانش و بقیه در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای تحصیل می‌کنند.

هم اکنون ۳۸.۷ درصد دانش آموزان خراسان رضوی در شاخه فنی- حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند که این میزان بیش از میانگین کشوری است.

بیش از یک میلیون و ۲۲۲ هزار دانش آموز در استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند که حدود ۹ درصد جمعیت دانش آموزی کشور را تشکیل می دهند.

۷۴۹۶/۱۹۲۲

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند