وزرای خارجه آمریکا و مصر درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند


وزرای خارجه آمریکا و مصر درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردند

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد مایک پمپئو در تماسی تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر درباره درگیری‌های لیبی، داعش و القاعده و همچنین بحران سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

وزرای خارجه آمریکا و مصر درباره تحولات منطقه گفت‌وگو کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه این کشور روز دوشنبه در تماسی تلفنی با سامح شکری، وزیر خارجه مصر درباره درگیری‌های لیبی، داعش و القاعده و همچنین بحران سوریه و یمن گفت‌وگو کرد.

پمپئو در گفت‌گو با همتای مصری خود نگرانی آمریکا را درباره درگیری طولانی در لیبی ابراز کرد و دو طرف موافقت خود را با ضرورت یافتن راه حلی سیاسی در این کشور اعلام کردند.

این بیانیه افزود دو طرف همچنین درباره همکاری برای برخورد با داعش و القاعده صحبت کردند.

در این بیانیه آمده است: «پمپئو و شکری نگرانی مشترک خود را درباره خشونت و بی ثباتی طولانی در لیبی ابراز داشتند و موافقت خود را با ضرورت دستیابی به راه حلی سیاسی برای این درگیری‌ها اعلام کردند.»

وزارت خارجه مصر با باین اینکه دو طرف درباره درگیری اسرائیل و فلسطینیان و نیز بحران سوریه و یمن صحبت کردند گفت سامح شکری با اشاره به فلسطین بر ضرورت دستیابی به یک راه حل فراگیر تاکید کرد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ویدیو اولین اجرای معین در ایران !