برنامه ملی بیمه پزشکان رونمایی شد


برنامه ملی بیمه پزشکان رونمایی شد

تهران- ایرنا- برنامه ملی بیمه پزشکان برای ارائه 15 خدمت به جامعه پزشکی رونمایی شد.

علیرضا زالی روز دوشنبه در آیین رونمایی از برنامه ملی بیمه پزشکان گفت: رونمایی برنامه ملی بیمه پزشکان در آستانه روز پزشک و همچنین عید غدیر را به فال نیک می گیریم این طرح حاصل یک کار کارشناسی و فنی و کاملا حرفه‌ای است که جامعه پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد و تلاش شده است که در این مجموعه کارشناسی دغدغههای جامعه پزشکی رفع شود و مسئولیت پذیری اجتماعی مورد توجه ویژه قرار گیرد و نگرانی‌های جامعه پزشکی در این خصوص مرتفع شود.

وی افزود:یکی از ۱۵ خدمتی که در این طرح مورد توجه ویژه قرار گرفته است بعد مسئولیت حرفه ای آن است که مشمولیت بیمه بالایی را مورد نظر قرار داده است با درنظر گرفتن نرخ حداقلی جامعه پزشکی را تحت پوشش قرار می دهد.

رئیس قطب علوم اعصاب کشور ادامه داد : همچنین در این طرح افزایش زمان پوشش بیمه‌ای از ۴ تا ۵ سال به ۷ سال افزایش یافته است.

زالی خاطرنشان کرد: در برخی از موارد مراجعه افراد به کمیسیون های پزشکی و دیگر مراجع سخت است در نظر گرفته شده است که سایر موارد شبه قضایی در این طرح در نظر گرفته شود و همچنین در مورد قصور پزشکی علاوه بر تأمین یک بسته مورد نظر در این طرح علاوه بر ارش و دیه و خسارت نیز در نظر گرفته شده است.

وی افزود :برخی از شاغلان جامعه پزشکی مانند کارکنان مطب ها و داروخانه ها و تزریقات که در معرض خطر هستند نیز در این طرح بیمه‌ای شامل پوشش بیمه ای می شوند.

رئیس قطب علوم اعصاب کشور تاکید کرد: در این نوع بیمه قرار است که مکانیزم بیمه بر اساس یوم ادا باشد نه بر اساس سقف بیمه‌ای و همچنین تلاش شده است که تیم حقوقی تشکیل شود و در مجامع حضور داشته باشند تا بر این اساس به کار جامعه پزشکی آسیبی وارد نشود.

وی اعلام کرد: کاهش مراجعه حضوری جامعه پزشکی برای برای استفاده از خدمات بیمه‌ای از دیگر مزایای این طرح بیمه‌ای است و در بحث خسارت نیز زمان مقتضی برای دادن اطلاعات آماری از ۷ تا ۱۰ روز به ۳۰ روز افزایش یافته است.

زالی تاکید کرد: در این نوع بیمه دستگاه ها و تجهیزات پزشکی که مورد آسیب قرار می‌گیرند نیز در این بیمه و خدمات آن دیده شده است.

وی توضیح داد: در این نوع بیمه انواع خدمات بیمه ای که شامل ۱۵ خدمت است مانند ثالث، خدمات، آتش سوزی، درمان، بیمه تکمیلی و مسئولیت ها برای جامعه پزشکی دیده شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه حقوقی و قضایی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سانسور تصویر غلامرضا تختی در بنرهای شهرداری تهران/ عکس