علی بهجو، مدیر اسمارت آکادمی درباره برگزاری این مسابقات گفت: ما همیشه اعلام کرده‌ایم که ریاضی تدریس نمی‌کنیم بلکه ریاضی یک ابزار است برای به چالش کشیدن مغزدانش‌پذیران. وی افزود: اسمارت آکادمی به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین آکادمی‌های ترویج این رشته همواره ۸ هدف را دنبال می‌کند که دانش‌پذیران باید به مرور به این هدف‌ها برسند. وی درباره اهمیت آموزش این رشته گفت: یک بچه کوچک ۴ یا ۵ ساله یا ۱۲ ساله پس از چند جلسه بدون هیچ ابزاری می‌تواند از ۱ تا ۹۹ را نشان دهد یا جمع و تفریق کند؛ درحالی‌که بدون آموزش صحیح چنین موضوعی امکان ندارد. البته نکته مهم این است که در این مسیر بچه‌ها اعتمادبه‌نفس پیدا می‌کنند که تا پایان زندگی همراهشان باقی می‌ماند. ازسوی دیگر بچه‌ها پس از چند جلسه یاد می‌گیرند که سوروبان یا همان چرتکه ژاپنی را در ذهن خود تصویر کنند و اعداد را روی آن تصویر ببینند و محاسبات را روی آن انجام دهند تا پس از مدتی توان تصویرسازی شان افزایش یابد و این اتفاق تا جایی پیش می‌رود که در سایر کارهایشان هم تصویرسازی ذهنی را به‌کار می‌گیرند. وی تاکید کرد کودکی که دوره‌های سوروبان را بگذراند اگر یک صفحه A۵ را یک بار بخواند آن را از بر می‌شود. وی گفت: اهداف دیگر ترویج این رشته افزایش سرعت عمل، تمرکز و افزایش ماندگاری حافظه است و براساس پژوهش استادان دانشگاه‌های معتبر دنیا ثابت شده که بچه‌ها با یادگیری این رشته در تمام درس‌ها پیشرفت می‌کنند.

این مطلب برایم مفید است
0 0