تاثیر خودباوری در موفقیت، بیشتر از امکانات است


تاثیر خودباوری در موفقیت، بیشتر از امکانات است

یزد - ایرنا - یکی از نخبگان برتر کنکور 98 گفت: برای کسانی که دنبال موفقیت و کسب جایگاه ممتاز در آزمون‌های علمی هستند، خودباوری بیشتر از امکانات می تواند، مسیر رسیدن آنان به هدف را هموار کنند.

سیدمهدی زارع زاده دانش‌ آموز آموزشگاه نمونه امام علی(ع) ابرکوه که در کنکور سال ۹۸ موفق به کسب رتبه ۱۰ کشوری، رتبه یک منطقه سه و رتبه یک سهمیه پنج درصد ایثارگران در رشته علوم تجربی شده روز یکشنبه در گفت و گوی اختصاصی باخبرنگار ایرنا با قدردانی از تلاش‌های والدین و کادر مدرسه، افزود: انتظار رتبه بهتری از ۱۰ را داشتم حتی احتمال کسب رتبه یک تا پنج را هم تصور می کردم، اما رتبه فعلی نیز رضایت‌بخش است.

وی ، توکل بر خدا، حمایت خانواده و تلاش و خودباوری را کلید موفقیت دانست و خاطرنشان کرد: موفقیت و پیشرفت در زمینه‌های مختلف به ویژه تحصیل، ارتباط زیادی با برخورداری از امکانات ویژه ندارد و یکی از اهداف من برای رسیدن به این مرحله اثبات این مهم بود که حتی یک دانش‌آموز در شهری کوچک که امکانات خاصی ندارد، می‌تواند بهترین باشد.

این برگزیده کنکور سراسری اضافه کرد: درس خواندن جدی همراه با برنامه‌ریزی برای کنکور را از تابستان سال آخر دبیرستان آغاز و در هیچ کلاس کنکوری شرکت نکردم و بیشتر به‌صورت تکی درس می‌خواندم و از کتاب‌های تست و کمک‌درسی نیز استفاده می‌کردم.

زارع زاده خاطر نشان کرد: اغلب اوقات، اگر در مطالعه درس‌ها با مشکلی مواجه می شدم به معلمان مراجعه می‌کردم، شهرستان ابرکوه معلمان بسیار خوبی دارد که درس را به‌خوبی به دانش‌آموز انتقال می‌دهند.

وی تصریح کرد: برای درس خواندن با مشاوره گرفتن از خانواده و برخی از معلمان، برنامه‌ریزی اصلی و نهایی بر عهده خودم بود، چراکه معتقدم هیچ فردی به ‌اندازه خود انسان نمی‌داند که چه میزان و چگونه می‌تواند درس بخواند.

وی یادآور شد: روزهایی که به مدرسه می‌رفتم سعی می‌کردم بین ۶ تا ۸ ساعت و در روزهای تعطیل بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت مطالعه داشتم و در بین مطالعه، به تفریح و سرگرمی‌هایی همچون ورزش و استفاده از فضای مجازی مشغول می شدم.

زارع زاده با تأکید بر اینکه تفریح و سرگرمی برای گرفتن روحیه و داشتن ذهنی آرام اجتناب‌ ناپذیر است ، تصریح کرد: تفریحات کنترل شده و منظم در بازیابی انرژِی فرد اهمیت زیادی دارد.

وی اضافه کرد: با ورود به در فضای مجازی و سایت‌های مختلف علاوه بر سرگرمی، مصاحبه نفرات برتر کنکور و نظرات مختلف در مورد منابع کمک‌درسی را مطالعه می‌کردم.

زارع زاده با تردید در خصوص انتخاب بین رشته پزشکی یا دندانپزشکی ادامه داد: باید با تحقیق و مطالعه و در نظر گرفتن بازار کار، آینده شغلی و ... رشته نهایی را انتخاب کنم.

در شهرستان ابرکوه ، یک هزار و ۱۴ نفر داوطلب شرکت در آزمون سراسری سال ۱۳۹۸ بودند که از این تعداد ۳۹۶ نفر در گروه آزمایشی علوم تجربی ، ۱۹۵ نفر در گروه آزمایشی علوم انسانی ، ۷۵ نفر در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ، ۱۹۵ نفر در گروه زبان‌های خارجی و ۱۵۳ نفر در گروه هنر داوطلب بودند.

مرکز شهرستان ۵۵ هزار نفری ابرکوه در۱۴۰ کیلومتری جنوب غربی شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۰/ ۶۰۱۴/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...