10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو


10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

نگاهی به ده نام بزرگ در درون دروازه.

نگاهی به ده نام بزرگ در درون دروازه.

به گزارش وبسایت نود، فور فور تو، لیستی از ده دروازه بان برتر دنیا را منتشر کرده است.

برای درک اهمیت نقش دروازه بانان در فوتبال مدرن، کافیست به تابستان فصل گذشته رجوع کنید. زمانی که دوبار رکورد نقل و انتقالات برای خرید یک دروازه بان در یک پنجره شکسته شد. چلسی و لیورپول برای خرید آلیسون و کپا دست به جیب شدند و متحمل هزینه ای گزاف شدند تا درون دروازه خود را بیمه کنند.

فور فور تو (fourfourtwo) با شروع فصل جدید فوتبال اروپا، اقدام به لیست کردن ده دروازه بان برتر دنیا کرده است که نگاهی به این لیست داریم؛

10. مانوئل نویر

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

نویر خیلی راحت می توانست در رده بالاتری در این لیست قرار گیرد، البته اگر مصدومیت ها به او امان می دادند. دروازه بان با تجربه آلمانی در طی دو فصل گذشته روزهای خوشی را تجربه نکرده است. از حذف با تیم ملی آلمان در جام جهانی گرفته تا دست و پنجه نرم کردن با مشکل مصدومیت که موجب شد بازی های زیادی را از دست بدهد. او در باشگاهش بایرن مونیخ نیز آنقدر آماده نبود تا همچون گذشته، نامش در بین بهترین بهترین‌ها قرار گیرد. با این حال هنوز هم نباید این دروازه بان 33 ساله را فراموش کرد.

9. کپا آریزبالاگا

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

کپا آنقدر استعداد درخشانی بود که چلسی برای یک دروازه بان 23 ساله 71.6 میلیون پوند بپردازد و رکورد نقل و انتقالات مربوط به یک دروازه بان را بشکند. کپای جوان خیلی زود هم در فوتبال انگلیس وفق پیدا کرد و فصل گذشته فقط 2 بازی را در کل فصل از دست داد و 14 کلین شیت هم ثبت کرد. هر چند او حاشیه هایی همچون دیدار فینال جام اتحادیه و اصرار بر حضور در زمین داشت ولی نقطه اوج درخشش وی، کمک به پیروزی تیمش در نیمه نهایی لیگ اروپا بود که منجر به ثبت قهرمانی در این تورنمنت برای چلسی شد.

8. سمیر هندانوویچ

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

او بدشانس بوده که در طی یک دهه گذشته، با وجود تمام ثباتی که در اینتر داشته، اغلب زیر سایه بوفون بوده است. با این وجود، سمیر همیشه عملکرد با ثبات و بی حاشیه‌ای داشته است. او با وجود این که 35 سال دارد هنوز هم مهرۀ قابل اتکایی در اینتر است و با بازنشستگی از عرصه ملی در سال 2015، تمرکزش روی عرصه باشگاهی بیشتر شده است. او در طی سالیان اخیر با حضور هر تعداد مربی جدید توانسته باز هم عملکردش را در سطح استانداردی نگاه دارد و با بازی تیم خودش را وفق دهد.

7. هوگو لوریس

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

هر چند لوریس اشتباهات بزرگی هم داشته است، مثل اتفاقی که در فینال جام جهانی رقم خورد با این حال کاپیتان تیم ملی فرانسه و تاتنهام مهره ای ارزشمند چه از نظر فوتبالی و چه از منظر تجربی محسوب می شود. او بعد از قهرمانی با تیم ملی کشورش در جام جهانی، که نقش وی انکارناپذیر بود، در فصل گذشته نیز با تاتنهام روزهای خوبی را پشت سر گذاشت و توانست تا یک قدمی قهرمانی در اروپا پیش برود.

6. تیبو کورتوا

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

داشتن او درون دروازه، رؤیای هر خط دفاعی محسوب می شود. از مهمترین ویژگ های کورتوا، عملکرد باثبات او دقیقه به دقیقه، بازی به بازی و ماه به ماه است. کورتوا بازیکنی است که کمتر دچار اشتباه می شود. او با بلژیک تا یک قدمی فینال جام جهانی هم پیش رفت ولی در نهایت به سومی اکتفا کرد. کورتوا 27 ساله فصل گذشته راهی مادرید شد و فصل نخست سختی را در برنابئو پشت سر گذاشت، اما همه من جمله زیدان می دانند که او توانایی های بسیار بیشتری نسبت به آنچه که فصل قبل بروز داد، در خود دارد.

5. ادرسون

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

کمتر نامی را می توان پیدا کرد که در طی سالیان اخیر چنین پیشرفت سریعی را تجربه کرده باشد. ادرسون بعد از درخشش در بنفیکا، با 40 میلیون یورو راهی سیتی شود و خیلی زود شماره 1 این تیم را از آن خود کرد. او در بنفیکا آماری عالی داشت و با ثبت 17 کلین شیت، پپ را مجاب کرد روی وی سرمایه گذاری کند و خیلی زود جای براوو را در ترکیب سیتی گرفت. ادرسون طی دو فصل گذشته نیز نمایشی چشمگیر در سیتی داشته و در لیگ برتر 17 و 20 کلین شیت داشته است.

4. داوید دخیا

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

خیلی ها دخیا را بهترین دروازه بان جهان تصور می کنند. با دیدن نمایش های او در مقابل تاتنهام در فصل قبل و آرسنال در فصل 2017-2018 که دخیا 14 سیو داشت، سخت است که با این ادعا خیلی بتوان مخالفت کرد. او آنقدر در ترکیب یونایتد خوب کار کرده که در طی فصول اخیر سخت اتفاق افتاده که بازیکنی بالاتر از وی عنوان بهترین بازیکن فصل باشگاه را بدست آورد. دخیا در طی هفت فصل گذشته، پنج بار در ترکیب تیم منتخب فصل لیگ برتر قرار گرفته است. توانایی بالای وی در سیوهای شگفت انگیز و کم اشتباهی او، از مهمترین ویژگ های این دروازه بان اسپانیایی است.

3. مارک تراشتگن

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

اگر تجربه و نام نویر نبود، با عملکرد درخشان تراشتگن در فصول اخیر، حق او بود که درون دروازه تیم ملی آلمان در جام جهانی 2018 قرار گیرد. اما نباید فراموش کرد که او هنوز 27 سال دارد و سالهای خوبی پیش روی وی قرار دارد و می‌تواند به زودی جای نویر را در ترکیب تیم ملی کشورش بگیرد. تراشتگن توانایی بالایی در کار با توپ از خود نشان داده و شوتگیر قهاری هم محسوب می شود. او در ترکیب تیم بارسلونا، نقطه قوتی در خط دفاع محسوب می شود.

2. آلیسون

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

دو سه فصل اخیر برای آلیسون عالی رقم خورده است. او با رم تا یک قدمی فینال لیگ قهرمانان پیش رفت. عملکردش در ترکیب این تیم، آنقدر خوب بود تا لیورپول برای او رکوردشکنی کند و 67 میلیون پوند برای خرید وی پرداخت کند. آلیسون خیلی زود تاثیرش را در ترکیب تیم کلوپ نشان داد و لیورپول با حضور او گام آخر را در اروپا محکم برداشت و به قهرمانی رسید. آلیسون حالا نقطه قوت تیم ملی برزیل است و با این تیم به قهرمانی در کوپا آمریکا نیز رسید.

1. اوبلاک

10 دروازه‌بان برتر دنیا از نگاه فور فور تو

اوبلاک برای رسیدن به 100 کلین شیت در پیراهن اتلتیکو، فقط به 178 بازی نیاز داشت. او در 26 سالگی در اوج پختگی قرار دارد و در طی 4 فصل گذشته جایزه زامورا را در لالیگا تصاحب کرده است. قدرت فرماندهی اوبلاک در محوطه جریمه، جاگیری های عالی، توانایی بالا در شوتگیری در کنار ثبات فوق العاده وی، از مهمترین عناصر بازی این دروازه بان اتلتیکو هستند که وی را به بهترین دروازه بان کنونی جهان بدل ساخته است.

1878

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


گرگی ناگهان وارد بیمارستان شد/ اما زمانی که پرستاران علت را فهمیدن، نتوانستند جلوی گریه...