همایش گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در چابهار برگزار شد


همایش گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی در چابهار برگزار شد

چابهار- ایرنا- همایش گفتمان سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی با هدف نقش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان، سمن‌های استان سیستان و بلوچستان، مسئولان استانی و کشوری و روحانیان در سالن همایش‌های منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

معاون وزیر ورزش و جوانان روز شنبه در این همایش اظهار داشت: اسلام کاملترین دین عالم است و در این دین کامل که به برادری، رحمت، عدالت و مبارزه با ظلم بشارت داده شده جای هیچ‌گونه اختلافی وجود ندارد.

محمد مهدی تندگویان افزود: جوانان بهترین بستر برای گسترش فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) در عرصه‌های ملی و بین‌المللی هستند و سازمان‌های مردم نهاد جوانان با تالیفات مشترک ۲ مذهب و گردآوری خروجی مناسب از این همایش بزرگ با نظر علمای تشیع و تسنن اقدام کنند تا افق مناسبی در جهت وحدت اسلامی ترسیم شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ ساده زیستی و ازدواج بدون تشریفات را در بین جوانان بسترسازی کنیم تا سن ازدواج کاهش پیدا کند، افزود: وزارت ورزش و جوانان توجه ویژه‌ای به سیستان و بلوچستان دارد به همین منظور مدیران کل این وزارت خانه برای پیگیری و رفع موانع و مشکلات حوزه جوانان هر ماه یکبار به این استان پهناور سفر می‌کنند.

معاون وزیر ورزش و جوانان فعالیت‌های جهادی را نیاز مبرم استان سیستان و بلوچستان دانست و تاکید کرد: بهترین خدمت بی منت فعالیت‌های جهادی است که با کمک خیرین کشوری همراه با تشکل‌های جوانان هم می‌توان به روستاییان کمک بزرگی کرد و هم در راستای وحدت اسلامی گام برداشت.

وی همچنین از حمایت جهادی سازمان‌های مردم نهاد جوانان استان سیستان و بلوچستان در زمینه کمک‌رسانی به استان‌های سیل‌زده که خود نشان از وحدت بی نظیر در بین مردم ایران است تشکر و قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا همایش نقش جوانان و سازمان‌های مردم نهاد در گفتمان‌سازی وحدت و تقریب مذاهب اسلامی صبح امروز /شنبه/ با حضور محمد مهدی تندگویان معاون وزیر ورزش و جوانان، مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی امام جمعه مسجدمکی اهل سنت زاهدان به همراه جمعی از علمای اهل تشیع و تسنن، دکتر اردکانی معاون آیت الله اراکی دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، آل اسحاق مدیر کل طرح‌های ملی و فراگیر وزارت ورزش و جوانان، ادهم کرد مدیرکل ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان به همراه مقیمی معاون اداره کل، میهنی مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، بامری فرماندار شهرستان چابهار و جمعی از مسئولان کشوری و استانی در محل سرسرای همایش های بین المللی منطقه آزاد چابهار برگزار شد.

۳۰۴۳**۶۰۸۱

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه سیستان و بلوچستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


عکس | بسته شدن صفحه اینستاگرام همسر سابق «مهدی قائدی»؛ علت چی بود؟