استاندار خراسان شمالی: اقدامات گروه‌های جهادی باید تاثیرگذار باشد


استاندار خراسان شمالی: اقدامات گروه‌های جهادی باید تاثیرگذار باشد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: اقدامات گروه‌های جهادی در بخش‌های مختلف و نقاط محروم باید با برنامه و هدفگذاری شده باشد تا تاثیرگذاری لازم را داشته باشد.

محمدعلی شجاعی روز پنجشنبه در بازدید از تعدادی از روستاهای محروم شهرستان راز و جرگلان که طرح های گروه های جهادی در آنها در حال انجام است، اظهار داشت: این شهرستان از نظر شاخص سواد در سطح پایین‌تری از استان قرار دارد که در این راستا لازم است گروه‌های جهادی فعالیت برنامه ریزی شده خوبی را در این رابطه پیش بگیرند تا به متوسط کشور و استان نزدیک شود.

وی افزود: هم اینک شاخص ورود زنان به دانشگاه ها در خراسان شمالی 25 درصد و در سطح کشور 75 درصد است که می طلبد تا توجه بیشتری به بحث آموزش و نظام آموزشی آموزش و پرورش شود تا دانش آموزان از پایه تقویت شده و ضریب ورود به دانشگاه ها افزایش یابد.

شجاعی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه مشکلات آموزشی می تواند مسائل بسیاری از قبیل مهاجرت و بیکاری و ... را به دنبال داشته باشد باید توجه و برنامه ریزی ویژه ای در این رابطه صورت گیرد.

وی از نیروی انسانی به عنوان یکی از ارکان ارزشمند در هر حوزه ای یاد کرد و گفت: با این حال نیروی انسانی برای موفقیت در امور باید کارآمد و مطیع باشد تا تاثیرگذاری خوبی را به همراه آورد.

وی از گروه های جهادی خواست برای موفقیت در امور، کارها را در یک بخش به خوبی پیش برده و به پایان برسانند و بعد وارد سایر حوزه ها شوند.

استاندار خراسان شمالی همچنین در بازدید از مراکز بهداشتی روستای حصارچه این شهرستان خواستار رسیدگی به مشکلات درمانی در حوزه کمبود آمبولانس و اعزام بیماران شد.

به گزارش ایرنا؛ مردم روستاهای این شهرستان نیز کمبود پزشک متخصص، مشکلات موجود در نوبت دهی، نبود برنامه منظم برای حضور پزشکان در منطقه و ... را از مهم ترین مشکلات بهداشتی موجود در روستاهای این شهرستان اعلام کردند.

فرمانده سپاه شهرستان رازوجرگلان نیز در جریان این بازدیدها از برنامه ریزی برای حضور 110 روزه گروه های جهادی در این شهرستان خبر داد و گفت: در این راستا 327 نفر از دانشجویان نخبه دانشگاه های تهران به مدت سه هزار و 445 روز در این مناطق فعالیت دارند.

عباسعلی ریحانی انجام برنامه های فرهنگی، آموزشی، قرآنی، زیرساختی و عمرانی را از جمله فعالیت های این گروه های جهادی دانست و افزود: بر این اساس تعداد 250 واحد مسکونی نیز با همکاری دستگاه های مربوطه برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) در این شهرستان احداث می شود.

شهرستان مرزی راز و جرگلان در 120 کیلومتری شمال بجنورد، مرکز استان خراسان شمالی واقع است.
ط/3007/ 6042

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا